Název: Name: | PZL.43B Čajka | PZL.43B Chaika |
Originální název: Original Name: | PZL.43B чайка | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.11.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.11.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 52 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1937 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3100 kg | 6834 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3560 kg | 7848 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,950 m | 45ft 9,21in |
Délka: Length: | 9,950 m | 32ft 7,73in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 9,91in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,80 m2 | 288.47 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 132,84 kg/m2 | 27.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome et Rhône 14N 1 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 654,6 kW (890 k) a maximální výkon 681,4 kW (940 k) v h= 3 900 m. Vrtule trojlistá stavitelná Gnôme-Standard IA | Gnome et Rhône 14N 1 fourten-cylinder two-row radial engine, rated 878 hp for take-off and 927 hp at 12,795 ft, driving a three blade variable-pitch propeller Gnôme-Standard IA |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 365 km/h v 4000 m | 226.8 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v 1800 m | 186.4 mph in 5906 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,0 m/s | 1574.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | 27887 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet PWU wz. 33 ráže 7,92 mm (500 nábojů) 1x pohyblivý kulomet Vickers F ráže 7,92 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Vickers F ráže 7,92 mm ve spodním střelišti) Pumový náklad: 400 – 700 kg pum | One fixed forward-firing 0.312 inch PWU wz.36B machine-gun in nose 500 rounds and one flexible rear-ward firing 0.312 inch Vickers F machine-gun in dorsal position and one flexible rear-ward firing 0.312 inch Vickers F machine-gun in underbelly station. Bomb load: 882 - 1,430 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun PZL P.43B byl exportní verzí letounu PZL P.23B Karaś se silnějším motorem. Dodávka byla určena pro Bulharsko. | The standard Polish light bomber and reconnaissance plane, the PZL.23 Karaś could not be exported because of licence restrictions on the use of the Polish-built (PZL) Bristol Pegasus engine. The PZL.43 was an improved export variant of the PZL.23, powered instead by a Gnome-Rhône 14K engine. |
Zdroje: Sources: | L+K 2/1973, Monografie PZL P.23 a P.43 http://www.airwar.ru/enc/bww2/pzl43.html http://jarekobi.republika.pl/p23.html www.powiat.mielec.pl http://www.iirp.prv.pl/.../dowodztwo_lotnictwa_bombowce_karas.html archiv autora |