Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)

Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype) / 一〇試水上観測機
     
Název:
Name:
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp) Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype)
Originální název:
Original Name:
一〇試水上観測機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1936 1. prototyp / First prototype
DD.09.1936 2. prototyp / Second prototype
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2380 kg 5247 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
9,300 m 30ft 6,13in
Výška:
Height:
4,100 m 9ft 6,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2 301.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,00 kg/m2 15.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 603 kW (820 k), maximální výkon 603 kW (820 k) při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 485 kW (660 k) při 1 950 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm
Nakajima Hikari 1 nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 809 hp for take-off, maximum power output 809 hp at 2,150 rpm at 11,155 ft and continuous output 651 hp at 1,950 rpm at 11,483 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
394 km/h v 3500 m 244.8 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 3000 m 115 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,45 min do 3000 m 4,45 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9275 m 30430 ft
Dolet:
Range:
1450 km 901 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and
one flexible rearward-firing 0.303 Type 92 machine-gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 8,5 h


Letoun byl méně úspěšným konkurentem vítěznému Mitsubishi F1M1 v soutěži
o námořní pozorovací letoun.
Oba stroje vznikly na základě technických specifikací 10-Shi
Endurance: 8 hours 30 minutes
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110892 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
2x bokorys zakryté a otevřené střeliště zde s kolovým podvozkem
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110894 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více