McDonnell Douglas RF-4E Phantom II

     
Název:
Name:
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II McDonnell Douglas RF-4E Phantom II
Originální název:
Original Name:
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1970-DD.MM.197R McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1970-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
132
První vzlet:
Maiden Flight:
15.09.1970
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13757 kg 30329 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18281 kg 40303 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
26332 kg 58052 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.71 m 38ft 5in
Délka:
Length:
19.2 m 63ft
Výška:
Height:
4.95 m 16ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
49.24 m2 530 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-17A o tahu 52,80 kN / 79,62 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-17A, thrust 11870 lb.s.t / 17900 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7144 l
1x 2271 l přídavná nádrž
2x 1400 l přídavná nádrž
1993 US gal
1x 600 gal drop tank
2x 370 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1) km/h v ? m 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
918.9 km/h v ? m 571 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
234 m/s 46060 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17526 m 57500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2719.8 km 1690 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
Izraelské letouny mohou být vyzbrojeny až čtyřmi PLŘS AIM-9 Sidewinder. Israeli aircraft can be equipped with AIM-9 Sidewinder AAM.
Zdroje:
Sources:
Kinzey, B., F-4 Phantom II Part 3, USN & USMC Versions, In Detail & Scale Vol. 12. ISBN 0-89024-167-8
Greer, D., F-4 Phantom II In Action. Squadron Signal Publications, Carrollton, USA, 1984. ISBN 0-89747-154-7
Gunston, B., Bojová letadla NATO. Svojtka a Vašut, 1995. ISBN 80-7180-105-4
http://www.rf4bphantom.com/rf4b.htm
http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_16.html
Foto: US Marines
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112101 Verze : 0
RF-4E Phantom II vznikl jako exportní verze typu RF-4C. Základní konstrukce obou letounů je prakticky identická, oba stroje se liší jen v několika málo bodech. Trup, stejně jako výšková kormidla, byl kompletně převzat z RF-4C, sloty na křídlech pochází z F-4E. RF-4E dále obdržel systém ofukování mezní vrstvy vestavěný v křídle, který zlepšuje letové vlastnosti při nízkých rychlostech. Několik změn také vykázalo fotografické vybavení a klimatizace. RF-4E je jako jeho předchůdce RF-4C vybaven šesti vnitřními trupovými palivovými nádržemi. Nejzásadnější změnu představovala výměna motorů J79-GE-15A obvyklých u varianty C za J79-GE-17A z verze F-4E.


Srdcem avioniky letounu RF-4E je radiolokátor Texas Instruments AN/APQ 99. Ten oproti svým tehdejším konkurentům vynikal vyšším rozlišením a větším dosahem. Radar osádky používaly především ke kontrole přízemního letu a k mapování zemského terénu. Výšku letounu nad zemí měří radiovýškoměr AN/APN 159. Mezi další důležitá avionická zařízení patří inerciální navigační systém AN/ASN 63 s vestavěným navigačním počítačem.


Optické senzory jsou instalovány na čtyřech místech v přídi. Na první pozici se nachází letecká kamera KS-87B, jež snímkuje šikmo dopředu a během letu může být pootočena do svislé polohy (tato pozice se využívá při nočních akcích). Kamera používá objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. V přídi Phantoma je dále umístěna panoramatická kamera KA-56E. Na další pozici je instalována dvojice proti sobě skloněných kamer KS-87B pro snímkování ze středních a velkých výšek. Tyto kamery používají objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. K dispozici jsou i objektivy s ohnisky 12 a 18 palců, při jejich užití však může být namontována pouze jedna ze dvou kamer.


Aby mohly průzkumné mise probíhat i v noci, jsou Phantomy vybaveny světlicemi, jejichž výmetnice jsou umístěny napravo a nalevo od kýlové plochy. Světlice dokáží vyprodukovat světlo o velikosti asi 2 milionů kandel a umožní tak zhotovit kvalitní fotografie až z výšky letu 1000 m. Dalším průzkumným systémem je infračervený senzor AN/AAS 18A umístěný v přídi letounu, který zachycuje tepelné vyzařování cílových objektů. Na získaném filmu jsou pak světlými nebo tmavými odstíny zachyceny teplotní rozdíly jednotlivých cílů, díky čemuž lze rozpoznat aktivitu nepřátelské pozemní techniky.


Exportní verze RF-4E Phantom II v mnoha ohledech překonávala původní RF-4C amerického letectva. Systémy a konstrukční podsestavy z německých RF-4E se proto rozhodlo převzít US Air Force a využít je od výrobního bloku 41 ve svých průzkumných Phantomech verze C.


Odkazy: RF-4E Phantom II v německém letectvu
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II - RF-4E Bundesluftwaffe ze sestavy eskadry AG 51

RF-4E Bundesluftwaffe ze sestavy eskadry AG 51
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II - Průzkumný stroj Chel Ha Aviru

Průzkumný stroj Chel Ha Aviru
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112103 Verze : 1
...
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II - Stroj íránského letectva, druhá polovina sedmdesátých let (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)

Stroj íránského letectva, druhá polovina sedmdesátých let (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112381 Verze : 0
Tento německý Phantom II (35+62, sériové číslo 69-7499, výrobní číslo 4144) se příliš velkou letovou kariérou chlubit nemůže. U průzkumné eskadry AG 52 dislokované v Lecku nalétal v rozmezí let 1971 a 1972 kolem 50 letových hodin. Poslední let absolvoval v dubnu 1972, kdy se přesunul Technické školy Luftwaffe v Kaufbeurenu, kde po následujících 30 let sloužil k výcviku leteckých mechaniků. V říjnu 2003 byl tento stroj odtažen do leteckého muzea v Berlíně-Gatowě, kde je v těchto dnech stále k vidění. (©Radek Havelka)
















URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#190152 Verze : 2
Zdroj: vlastní foto (Gifu AB) - FiBe ©











URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#419412 Verze : 0
Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-Gatow, 2015, vlastni foto
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#534307 Verze : 1
.
McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4E Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#534417 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více