Kawaniši X-1

Kawanishi X-1 / 川西防空战斗机X- 1
     
Název:
Name:
Kawaniši X-1 Kawanishi X-1
Originální název:
Original Name:
川西防空战斗机X- 1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.07.1943 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1942-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
27.12.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2710 kg 5975 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4226 kg 9317 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,885 m 29ft 1,8in
Výška:
Height:
4,085 m 13ft 4,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
181,53 kg/m2 37.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 339 kW (1 820 k), 1 177 kW (1 600 k) v h= 2 000 m a 1 059 kW (1 440 k) v h= 5 700 m.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Nakajima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine, rated at 1,795 hp for take-off, 1,578 hp at 6,562 ft and 1,420 hp at 18,700 ft,
driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 9,91in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
735 l + 400 l v přídavné nádrži pod trupem. 162 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
574 km/h v 5400 m 356.7 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
365 km/h v 4000 m 226.8 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,833 min do 5000 m 5,833 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12100 m 39698 ft
Dolet:
Range:
2090 km 1298.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3700 km 2299.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón typ 99 model 2 ráže 20 mm v gondolkách pod křídly, po 100 granátech
2x pevný kulomet typ 97 ráže 7,7 mm nad motorem, po 500 nábojích.
Pumový náklad: 2x 60 kg puma.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in fuselage-mounted, 500 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannon in gondola under wing 100 rpg.
Bomb load: two 132 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan
René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK.
The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai).
Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
ja.wikipedia.org
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-X-1-t31153#112355 Verze : 0
Kawanishi X-1


Historie:
Společnost Kawanishi Hikoki K. K. přibližně v únoru 1942 začala s přestavbou plovákového stíhacího letounu N1K1 Kyofu. Cílem této přestaby byla možnost získat, podle výpočtů, výkonný letoun pro pozemní základny.
První prototyp nesl tovární označení X-1. Ikdyž provedené výpočty dávaly tušit velice slibné výkony, zálet nového stroje přinesl svým tvůrcům částečné zklamání z dosažených výkonů, ale ač tento letoun nesplnil očekávání a to zejména v max. rychlosti, byly stále tyto výkony vyšší než u konkurenčního prototypu Mitsubishi J2M1 Raiden. Kaigun Koku Hombu se rozhodlo zařadit tento slibný letoun do své výzbroje, X-1 byl přijat jako N1K1-J. Letoun trpěl poruchami ještě nevyzrálého osmnáctiválcového motoru Nakajima Homare 11, poruchový byl také vysoký podvozek, jehož výška byla dána středoplošnou konstrukcí letadla. Na prototypech se usilovně pracovalo, ale tyto závady byly charakteristické a prozatím neodstranitelné.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-X-1-t31153#112356 Verze : 0
Fotografie X-1
Kawaniši X-1 -


Kawaniši X-1 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-X-1-t31153#112357 Verze : 0
Zde je vidět jeden ze zdrojů potíží: motor Nakajima NK9A Homare 11
Kawaniši X-1 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-X-1-t31153#112358 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více