Micubiši Ki 46-I [Dinah]

Mitsubishi Ki-46-I / 三菱 キ46 一〇〇式司令部侦察机 「新司偵」
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-46-I Mitsubishi Ki-46-I
Originální název:
Original Name:
三菱 キ46 「新司偵」 / 一型 一〇〇式司令部侦察机
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1939-DD.10.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1939-DD.10.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
34 (3 prototypy, 5 předsériových a 26 sériových)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3379 kg 7449 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4822 kg 10631 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,700 m 48ft 2,74in
Délka:
Length:
11,000 m 36ft 1,06in
Výška:
Height:
3,880 m 12ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,03 m2 344.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,6 kg/m2 30.85 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-26-I vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 644 kW (875 k) a bojový výkon 662 kW (900 k) v h= 3 600 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 750 mm.
Mitsubishi Ha-26-I fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines rated at 863 hp for take-off and 888 hp at 11,811 ft,
drivng a three-bladed constant-speed variable-pitch propellers of diameter 9ft 0.25in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 490 l 328 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
539.8 km/h v 4069 m 335.4 mph in 13350 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
398 km/h v 3600 m 247.3 mph in 11811 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,75 m/s 2116.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,75 min do 5000 m 7,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10830 m 35531 ft
Dolet:
Range:
2100 km 1304.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm se zásobou 216 nábojů. One rearward-firing 0.303 in Type 89 Model 1 machine gun, 216 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一〇〇式司令部偵察機 - Armádní průzkumný letoun Type 100
Spojenecké kódové jméno: Dinah


- letouny byly užívány především pro výcvik v letecké škole Simoshizu Rikugun Hikogakuko
一〇〇式司令部偵察機 - Type 100 Command Reconnaissance Aircraft
Allied Code Name: "Dinah".
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966
Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8
L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček
http://www.vectorsite.net/avdinah.html
www.xs4all.nl
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki46.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-I-Dinah-t31233#112586 Verze : 0
Historie: na základě požadavků, které vzešly ze schůzky zástupců Rikugun Koku Hombu s mjr.Fujitou, byla vyzvána firma Mitsubishi ke konstrukci letounu dalekého průzkumu. Do čela týmu byl postaven ing.Tomio Kubo, ten se snažil postavit letoun s co možno nejnižším aerodynamickým odporem. Motory použil dle specifikací: Mitsubishi Ha-26-I i s kapotáží, tak jak byly používány k výrobě Mitsubishi Ki-15-II. Při konstrukci bylo využito i projektu dvoumotorováho stíhače Mitsubishi Ki-39, který nebyl realizován. Profil křídla byl stejný jako u Ki-15-II.
Zkoušky byly zahájeny v listopadu 1939 a trvaly do 10.08.1940, zůčastnili se jich význační armádní letci. Po zkouškách byly zahájena sériová výroba, ač letoun nesplnil jeden z hlavních požadavků - maximální rychlost minimálně na úrovni 600 km/hod. Byl tu však předpoklad růstu výkonů, neboť motorářské oddělení končilo zkoušky motoru Mitsubishi Ha-102 s vyšším výkonem. Všechny vyrobené stroje Ki-46-I sloužily v letecké škole Shimoshizu. I to se ukázalo jako dobrý počin, neboť i zde byly zjišťovány závady, které mohly být rychleji napraveny.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-I-Dinah-t31233#112614 Verze : 0
Přidám fotografii Mitsubishi Ki-46.03 (třetí prototyp)
Micubiši Ki 46-I [Dinah] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-I-Dinah-t31233#112619 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více