Jokosuka H7Y1 12-Ši

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
Sraz 18.06.2017 Praha | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Jokosuka H7Y1 12-Ši

Yokosuka H7Y1 12-Shi / 12试特殊飞行艇

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jokosuka H7Y1 12-Ši Yokosuka H7Y1 12-Shi
    Originální název:
    Original Name:
    12试特殊飞行艇
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939 Naval Air Arsenal, Yokosuka /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-15.06.1940 stavba - ukončení programu
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1939
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    18000 kg 39683 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    ? m ?
    Délka:
    Length:
    ? m ?
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Junkers Jumo 205C, dvoudobý vznětový kapalinou chlazený řadový šestiválec s protiběžnými písty o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
    Vrtule čtyřlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu.
    Junkers Jumo 205C, six-cylinder twelve-piston liquid-cooled opposed piston inline two-stroke diesel engine, rated at 592 hp for take-off,
    driving a four-bladed metal variable-pitch propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    9250 km 5747.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    12试特殊飞行艇 - Námořní eperimentální hydroplán s dlouhým doletem 12-Ši.


    Někteří renomovaní autoři např. René J. Francillon Ph.D. uvádějí, že se jednalo pouze o projekt.
    12试特殊飞行艇 - Navy Experimental 12-Shi Special Flying-Boat 12-Shi.
    Zdroje:
    Sources:
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31668#114112Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Yokosuka H7Y1


    Historie:
    Technické specifikace 12-Shi vydané námořním letectvem v roce 1937, vyjádřily technické požadavky také na třímotorový nebo čtyřmotorový létající člun s velmi dlouhým doletem, požadován byl dolet 9 250 km a možnost zavěšení až 1 600 kg pum. Takový dolet měl umožnit provádět hlídkové lety až nad kotviště v Pearl Harboru, bez nutnosti doplnění paliva na moři.
    Prací se ujal konstruktér Jun Okamura v Yokosuckém námořním arsenálu. V té době byl z hlediska dlouhého doletu velmi zajímavým letounem německý Dornier Do 26, byl to čtyřmotorový letoun, motory Junkers Jumo-205C byly namontovány tandemově, což byla Dornierova specialita. Dlouhý dolet byl umožněn malou spotřebou paliva vznětových motorů, ty byly v Německu ihned objednány. Vznikající letoun byl označen jako "Speciální létající člun 12-Shi" H7Y1. Velký důraz byl kladen na aerodynamickou čistotu a co možno nejnižší vlastní hmotnost letadla. Odlehčení konstrukce se dostalo až za hranici nutné pevnosti draku, obětována byla také rychlost a obranná výzbroj, vše bylo podřízeno doletu. Celý projekt byl velmi přísně utajován.
    První prototyp vzlétl v roce 1939 a již v průběhu prvních letů se potvrdily obavy z příliš odlehčené konstrukce, na křídlech se objevily deformace, letoun trpěl silnými vibracemi trupu a křídel, mnoho problémů působily i nevyzrálé motory, které navíc měly malý výkon pro start létajícího člunu o hmotnosti 18 000 kg. Díky odlehčení konstrukce se muselo námořnictvo smířit také se skutečností, že letoun není schopen torpédového útoku. Konstrukční tým se snažil napravit co se dalo, ale letoun zůstal i nadále příliš křehký a tak se nakonec námořnictvo rozhodlo dne 15.6.1940 celý program ukončit. Pravdou je, že právě nemožnost průzkumu nad Pearlem se později Japonsku těžce nevyplatila, létající čluny H8K2 Emily musely doplnit palivo z ponorek, jinak se nad Pearl nedostaly.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31668#232101Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na serveru www.daveswarbirds.com jsem objevil jeden obrázek, který by měl představovat H7Y1. Podle mého názoru se jedná o čistou fantazii autora. Obrázek sem dávám jen jako nepotvrzenou zajímavost.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31668#128739Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Japonsko získalo několik šestiválcových motorů Junkers Jumo 205C. Teto letecký motor byl zajímavý z hlediska zapálení paliva - byl to motor vznětový a ještě to byl motor dvoudobý. Vcelku se jednalo o ne zcela vydařenou konstrukci motoru, ale velice zajímavou. Motor byl přeplňovený mechanickým kompresorem a jeho extrémní výška je dána jeho další konstrukční zajímavostí - je to motor s protiběžnými písty! To znamená, že v jednom válci se pohybují dva písty. Z německých letadel je používal výškový Junkers Ju-86. Přikládám dva obrázky tohoto motoru.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31668#114114Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité prameny:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    http://www.enginehistory.org/Diesels/CH4.pdf
    http://www.dundee.ac.uk/museum/mecheng/3001.htm
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31668#232103Verze : 0
    MOD