Nakadžima Ki 201 Karyú

Nakajima Ki-201 Karyū / 中島 キ-201 「火龍」
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-201 Karyú Nakajima Ki-201 Karyū
Originální název:
Original Name:
中島 キ-201 「火龍」
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
nedokončená stavba prvního prototypu
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nevzlétl
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3703 kg 8164 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5760 kg 12699 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7014 kg 15463 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.680 m 44ft 10,6in
Délka:
Length:
11.480 m 37ft 8in
Výška:
Height:
3.960 m 12ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
230,40 kg/m2 47.19 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
JPN - Hitači Ne-230 axiální prodový motor o tahu 8,7 kN. Hitachi Ne-230 axial-flow turbojets, thurst 1,951 lbf.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
851 km/h v 10000 m 529 mph in 32810 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
650 km/h v m 403.9 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,9 m/s 2539.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13.25 min do 10000 m 13.25 min to 32810 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
980 km 608.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-155-II ráže 30 mm, v přídi, každý se 120 granáty a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm, v přídi, každý s 200 granáty.
Pumový náklad: 1x 500 - 800 kg puma pod trupem.
Two fixed forward-firing 1.18 inch Ho-155-II cannons in nose mounted, 120 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in nose mounted, 200 rpg.
Bomb load: one 1.102 lb to 1.764 lb bomb under fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
中島キ-201戦闘攻撃機 火龍 – Nakadžima Ki-201 stíhací bombardér Karyu
龍 – Karyu – Ohnivý drak
Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno

- Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené a ze všech dostupných jsem se snažil vybrat ta, která jsou dle mého názoru nejvíce pravděpodobná, berte je tedy s jistou rezervou.
- Prototyp byl údajně dokončen ze 70%, vzlet byl plánován na prosinec 1945, jiné zdroje uvádějí, že práce na prototypu nezačaly vůbec.
中島キ-201戦闘攻撃機 火龍 - Nakajima Ki-201 Fighter / Attacker "Karyu"
火龍 – Karyu - "Fire Dragon"
Allied Code Name: „None“

The performances are only calculated.
The Karyu began as an in-house project by Nakajima in early 1945 to apply what was being learned about jet aircraft from the Nakajima Kikka attack aircraft to a fighter design.
Nakajima continued development, anticipating test flights by December 1945.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
tanks45.tripod.com
ww2drawings.jexiste.fr
www.j-aircraft.org
http://www.j-aircraft.org/xplanes/main.html
tanks45.tripod.com
en.allexperts.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-201-Karyu-t31750#114606 Verze : 1
Nakajima Ki-201
火龍 / Karyu / -
中島 キ-201 / - / -


Historie:
Továrna Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha měla v době kapitulace rozestavěný proudový stíhací bombardér, který by měl být použitelný pro obě složky letectva. Sériová výroba byla plánována na březen 1946. Základem tohoto letadla byl Me-262A-1 a byly využity i poznatky s více méně samostatného vývoje prototypu útočného letounu Nakajima Kikka. Všechny motory, které měly Karyu pohánět vycházely z německého motoru BMW 003. Tyto motory byly horečně vyvíjeny v Japonsku, píši vyvíjeny, protože se do Japonska, díky blokádě, dostala jen neúplnná dokumentace a bez vzorových kusů. Vývoj probíhal ve třech továrnách, motor Ne-130 byl postaven v továrně Ishikawajima, tento motor se neosvědčil a další vývoj nebyl preferován, společnost Hitachi stavěla typ Ne-230, v době kapitulace byl pravděpodobně dokončen pouze jediný prototyp, který byl poměrně úspěšný při testech a konečně společnost Mitsubishi stavěla motor typu Ne-330. Ten nebyl v době kapitulace zcela dokončen, jeho výkom měl být nejvyšší. Při použití motorů Ne-230 byla pro Ki-201 vypočtena max. rychlost 851 km/hod. Při startu měly pomoci raketové motory To Ko-15.
Karayu znamená Ohnivý drak.


Použité prameny:
www.j-aircraft.org
http://www.j-aircraft.org/xplanes/main.html
tanks45.tripod.com
en.allexperts.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-201-Karyu-t31750#114609 Verze : 1
Pro představu, jak měl Karyu vypadat alespoň kresby a náčrty.
Nakadžima Ki 201 Karyú  -


Nakadžima Ki 201 Karyú  -


Nakadžima Ki 201 Karyú  -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-201-Karyu-t31750#114610 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více