Kawasaki Ki 88

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Kawasaki Ki 88

Kawasaki Ki-88 / 川崎 キ88・试作防空战斗机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawasaki Ki-88 Kawasaki Ki-88
    Originální název:
    Original Name:
    キ88试作防空战斗机
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1942-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR pouze dřevěná maketa v plné velikosti /
    only wooden a full-scale mock-up
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2950 kg 6504 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3900 kg 8598 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,400 m 40ft 8,18in
    Délka:
    Length:
    10,200 m 33ft 5,56in
    Výška:
    Height:
    4,150 m 13ft 7,38in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25,00 m2 269.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    156,0 kg/m2 31.95 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Kawasaki Ha-140 kapalinou chlazený inverní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k),
    výkon 919 kW (1 250 k) při 2 650 ot./min v h= 5 700 m
    Vrtule: trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm
    Kawasaki Ha-140 twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated at 1,479 hp for take-off and 1,233 hp at 2,650 rpm at 18,700 ft,
    driving a theere-blade constant-speed propeller of in 10ft 6in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    600 km/h v 6000 m 372.8 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    457 km/h v 5700 m 284 mph in 18701 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,50 min do 5000 m 6,50 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    1200 km 745.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1500 km 932.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanón Ho-203 ráže 37 mm v ose vrtule
    2x kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech
    One fixed forward-firing 1.46 in Ho-203 cannon firing through the center of the propeller with 25 rounds of HE rounds and
    two foxed forward-firing 0.79 in Ho-5 cannons mounted in the nose with 120 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Projekt tohoto letounu byl zřejmě inspirován americkou stíhačkou Bell P-39 Airacobra. Konstruktéři vypočítali, že by jejich letoun měl dosahovat ve výšce 6 000 m rychlosti 600 km/h. Byla vyrobena pouze dřevěná maketa ve skutečné velikosti. Práce byly ukončeny v druhé polovině roku 1943, když této rychlosti s týmž motorem dosáhl sériový stíhač Kawasaki Ki-61-IIa Hein. The Kawasaki Ki-88 was a design for a fighter aircraft inspired by the Bell P-39 Airacobra. Work on the Ki-88 began in August 1942, and by 1943 a full-scale mock-up had been completed. Calculations suggested that it would have a top speed of 373mph at 19,685ft, no great improvement on that of the Kawasaki Ki-61 Hien, and so the project was abandoned during 1943.
    Zdroje:
    Sources:
    Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
    Enzo Angelucci, Paolo Matricardi a Pierluigi Pinto, World War II Combat Aircraft, Whitestar Publisher, rok 2001, ISBN: 8880956884
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki88.html
    www.historyofwar.org
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31861#114966Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Kawasaki Ki-88


    川崎 キ88・试作防空战斗机


    Allied reporting name: not allocated


    Historie:
    大日本帝国陸軍航空本部 - Dai-Nippon Teikoku Rikugun Kōkū Hombu (Císařské armádní letectvo) získalo v srpnu roku 1942 první zpravodajské informace o připravovaném americkém výškovém bombardéru Boeing B-29 Superfortress, zároveň si uvědomilo, že nemá vhodný stíhací letoun, který by tyto letouny zadržel. Neprodleně byly sestaveny nové požadavky na jednomotorové a dvoumotorové záchytné stíhačky, které měly chránit důležité cíle na mateřských ostrovech. Specifikace s těmito požadavky byly předány výrobcům letecké techniky a brzy byly zpracovány první studie a projekty, které byly Rikugun Kōkū Hombu předloženy k posouzení.


    Jedním z těchto projektů byl projekt zajímavě řešené přepadové stíhačky od společnosti 川崎航空工機業株式会社 - Kawasaki Kōkūki Kōgyō Kabushiki Kaisha (dále jen Kawasaki) byl projekt inženýra Takea Tsuchiho. Projekt dostal v tehdejším systému označování armádních letadel Kitai označení Ki-88. Techničtí důstojníci armádního letectva projekt posoudili a schválili, byla objednána stavba dřevěné makety ve skutečné velikosti a zároveň byl Kawasaki vydán pokyn, aby se připravila na stavbu prototypů.


    Konstruktér Takeo Tsuchi, aby vyhověl požadavkům armádního letectva, musel použít co možno nejvýkonnější pohonnou jednotku, tou dobou motoráři Kawasaki v Akashi dokončovali motor Ha-140. Jednalo se o vlastní vývoj původního německého motoru DB-601Aa, u kterého Japonci vyhnali výkon až na 1 500 koní. Motor Ha-140 se však nepovedl, jak se později ukázalo, byl velmi málo spolehlivý, ale pro tento případ, můžeme vlastnosti tohoto motoru zcela pominout. Dalším požadavkem byla silná a účinná výzbroj, která měla zabezpečit zničení čtyřmotorového bombardéru. Potřebnou palebnou sílu zaručoval sedmatřicetimilimetrový kanón Ho-203, který v přídi měla doplnit dvojice dvacetimilimetrových kanónů Ho-5. Zde zřejmě konstruktéři narazili na problém, kam umístit kanón o hmotnosti 88,9 kg a s délkou 1 530 mm, tak se patrně nechali inspirovat americkou Airacobrou (Bell P-39), rozhodně se však nejednalo o kopii amerického stroje. Takeo Tsuchi vlastně okolo kanónu Ho-203 postavil letoun, motor byl uložen v těžišti letounu za kabinou, vrtule byla poháněna dlouhým hřídelem a právě v tomto dlouhém hřídeli byla uložena hlaveň kanónu. Tento problém již dříve vyřešil šéfkonstruktér Airacobry Robert J. Woods. Tím, že motor nebyl v přídi, mohla být tato vhodně aerodynamicky řešena a zároveň v ní bylo i dostatek místa pro oba kanóny Ho-5. Dalším podnětem pro schválení projektu Ki-88 byla konstrukce rychlostního letounu Kawasaki Ki-64, jeho vývoj však byl složitý a zdlouhavý. Rikugun Kōkū Hombu mělo zcela oprávněné výhrady k použitému povrchovému chlazení a také vývoj složité pohonné jednotky se u letounu Ki-64 neustále protahoval. Projekt Ki-88 byl jednodušší pro výrobu a z hlediska operačního nasazení by byl mnohem vhodnější, neboť se zde nepočítalo s povrchovým chlazením. Letoun Kawasaki Ki-88 měl tvořit stabilní platformu, která nesla účinné zbraně. Na rozdíl od Airacobry měl Ki-88 klasický podvozek s ostruhovým kolečkem. Otázkou je zda měl být motor Ha-140 v tomto letadle přeplňován turbokompresorem, což je zmíněno např. zde: http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki88.html. Podle mého názoru se s turbokompresorem v té době nepočítalo, motor byl v tehdy ještě neodladěný, možná existovaly úvahy, že by bylo v budoucnu tento motor tímto způsobem přeplňovat, ale patrně k tomu ani nedošlo.


    Práce na dřevěné maketě úspěšně pokračovaly, dle přání Rikugun Kōkū Hombu probíhala i příprava na stavbu prototypů, rozpracovány byly draky letadel a předběžně se počítalo s dokončením prvního prototypu na konci října 1943, bohužel pro Ki-88, rychleji byl dokončen prototyp stíhačky Ki-61-II, který se použitím stejného motoru sliboval lepší výsledky, ale především byl ihned k dispozici, protože Kawasaki Ki-61-I se již dříve vyráběl, naproti tomu bylo možno u Ki-88 počítat s dětskými nemocemi a mnohem delším vývojem. To byl nakonec hlavní důvod proč Rikugun Kōkū Hombu celý projekt zastavilo a ukončilo.


    Použité prameny:
    Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
    Enzo Angelucci, Paolo Matricardi a Pierluigi Pinto, World War II Combat Aircraft, Whitestar Publisher, rok 2001, ISBN: 8880956884
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki88.html
    www.historyofwar.org
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31861#114973Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrt
    studie Ki-88 za letu
    fotografie z výroby dřevěné makety stíhacího letadla Kawasaki Ki-88.


    Bohužel nemám nic lepšího.
    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki88.html








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/31861#114974Verze : 3
    MOD