Název: Name: | Micubiši A7M3-J 34 | Mitsubishi A7M3-J 34 |
Originální název: Original Name: | 烈風改(A7M3-J)「烈风」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 prototyp měl být dokončen 10.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 dřevěná maketa / mock-up 1 rozestavěný prototyp / unfinished prototype | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR nedokončen - nevzlétl / never finished and flown | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3955 kg | 8719 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5675 kg | 12511 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 10,964 m | 35ft 11,64in |
Výška: Height: | 4,240 m | 13ft 10,93in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,30 m2 | 336.91 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,31 kg/m2 | 37.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK9A vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 618 kW (2,200 k), výkon 1 412 kW (1,920 k) v h= 10 300 m Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3600 mm. | Mitsubishi MK9A eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 2,170 hp for take-off and 1,894 hp at 33,792 ft, driving a four-bladed constant speed propeller, of the diameter 11ft 9.75in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | interní nádrže 1220 l přídavné nádrže 2x 350 l | 268,5 UK gallons in internal tanks 2x 77 UK gallons in drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 648 km/h v 10000 m | 402.6 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,00 min do 10000 m | 15,00 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x kanón Type 5 ráže 30 mm - 80 a 100 nábojů (vše v křídlech) 2x kanón Type 5 ráže 30 mm v trupu pro střelbu šikmo vzhůru | Four fixed forward-firing Type 5 1.81 inch cannons in wing-mounted (80 and 100 rpg) and two fixed oblique-firing Type 5 1.81 inch cannons in a fuselage-mounted. Bomb load: two 551 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - Prototyp byl nedokončený - všechny výkonové parametry jsou vypočtené - Pod křídla bylo možno zavěsit 2x 250 kg pum, nebo 2x 350 l přídavné nádrže Podrobně popsáno zde: https://www.valka.cz/10674-Mitsubishi-A7M-Reppu-Sam | - Proposed land-based fighter version. Not built |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft.(Shuppan-Kyodo 1981) http://www.combinedfleet.com/ijna/a7m.htm http://www.mas.org.mt/Default.asp?Page=147 archiv autora |