Mjasiščev DB-108 VM-16

Myasishchev DB-108 VM-16
Мясищев ДБ-108 ВМ-16
     
Název:
Name:
Mjasiščev DB-108 VM-16 Myasishchev DB-108 VM-16
Originální název:
Original Name:
Мясищев ДБ-108 ВМ-16
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.12.1944 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.12.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1945
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6953 kg 15329 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9431 kg 20792 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,80 m 58ft 4,78in
Délka:
Length:
13,47 m 44ft 2,3in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,00 m2 462.85 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-108 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 1 361 kW (1 850 k), nominální výkon 1 140 kW (1 550 k) v optimální výšce a maximální výkon 1 361 kW (1 850 k).
Vrtule typu VIŠ-108L-20 čtyřlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Klimov VK-108 twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,825 hp for take-off, 1,529 hp for nominal power and 1,825 hp for combat power output,
driving a four-blade variable-pitch metal propellers Type VISh-108L-20
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
700 km/h v 6000 m 435 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
2250 km 1398.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon pohyblivý B-20 ráže 20 mm v dálkově ovládané ocasní věžičce DEU
1x kanon B-20 ráže 20 mm v přídi

Pumový náklad:
1x 2 000 kg nebo různé pumy do celkové hmotnosti 3 000 kg
One flexible rearward-firinb 0.79in B-20 cannon in a remotely operated DEU tail turret and
one fixed forward-firing 0.79in B-20 cannon in the nose

Bomb load:
One 4,409 lb bomb or 6,614 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- modernizace Pe-2 -
Zdroje:
Sources:
Якубович, Н. В.; Лавров, В. Н. Самолеты В. М. Мясищева. Русавиа, Москва 1999. ISBN 5-900078-02-7.
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2.
Козырев М.; Козырев В. Авиация Красной армии. Центрполиграф, Москва 2011. ISBN 978-5-227-02520-3.
Němeček, Václav. Mjasiščev DB-108, L+K 1982/15.
URL : https://www.valka.cz/Mjasiscev-DB-108-VM-16-t32987#118930 Verze : 1
Historie: v roce 1944 procoval V.M.Mjasičev na třech verzích bombardovacího letounu s označením DB-108. Všechny verze používaly společné díly jako křídla a střední část trupu.VM-16 byl určen pro bombardování ve vodorovném letu a po zástavbě baterie kanónů mohl být použit jako doprovodný stíhač.
VM-17 byl určen pro střemhlavé bombardování, byl třímístný, kde třetí muž obsluhoval kanón pro střelbu dolu pod trup, nebo kulomet pro střelbu nahoru nad trup. Dálkově ovládané střeliště na konci trupu bylo vypuštěno.
VM-18 byl originální konstrukcí, která měla výměnné konce křídel, kterými se dalo zvětšit rozpětí a tím podle pumového nákladu dosahovat optimální výšky letu a doletu. Tato verze již nedokončila státní letové zkoušky, protože sovětské letectvo přecházelo na mírový stav.
URL : https://www.valka.cz/Mjasiscev-DB-108-VM-16-t32987#118940 Verze : 0
Náčrtek verze dvoumístné verze VM-16
Mjasiščev DB-108 VM-16 -


URL : https://www.valka.cz/Mjasiscev-DB-108-VM-16-t32987#118945 Verze : 0
avia-museum.narod.ru

Mjasiščev DB-108 VM-16 -


Mjasiščev DB-108 VM-16 -


URL : https://www.valka.cz/Mjasiscev-DB-108-VM-16-t32987#562734 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více