Lavočkin LaGG-3 (11. - 23. série)

Lavochkin LaGG-3
Лавочкин ЛаГГ-3
     
Název:
Name:
Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3
Originální název:
Original Name:
Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2595 kg 5721 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3280 kg 7231 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,810 m 32ft 2in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 11in
Výška:
Height:
3,060 m 10ft
Plocha křídla:
Wing Area:
17,62 m2 189.66 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,15 kg/m2 38.13 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PA kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61P o průměru 3 000 mm.
Klimov VK-105PA twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
452 l 99.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
548 km/h v 5000 m 340.5 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9300 m 30512 ft
Dolet:
Range:
880 km 546.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm (120 granátů)
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, každý se zásobou 220 nábojů
Pumový náklad: 6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 100 kg puma FAB-100 pod křídly
One 0.79 in SchVAK fixed forward-firing cannon in a moteur instalation with 120 rounds and
one 0.5 in UBS fixed forward-firing machine-guns, 220 rpg.
Bomb load: Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 220.5 lb (FAB-100) bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. -
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1.
Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9
http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-4.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html
www.airpages.ru
http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-11-23-serie-t33517#121732 Verze : 0
Historie:
Po zavedení prvních sériových LaGGů-3 do výzbroje přišlo zděšení, výkony byly hluboko za výkony prototypu, letoun měl snahu nečekaně přejít do vývrtky, další výstroj zvyšovala hmotnost letadla, do výrobních závodů nebyly dodávány kanóny ŠVAK a tak bylo nutno nahradit kanón střílející skrz hřídel vrtule velkorážným kulometem ŠVAK a později modernějším UBK, tuto výzbroj doplnily ještě dva synchronizované ŠKASy puškové ráže. Problémy byly s pevností překližky a s její hmotností.


Konstruktéři a technici z výrobních závodů jezdili hasit nespokojenost pilotů se sériovými stroji, kteří LaGG pojmenovali na Lakirovannyj Garantirovannyj Grob. V druhé polovině roku 1941 začala výroba mírně pozměněných a především odlehčených LaGGů, v roce 1942 byly odstraněny oba málo účinné ŠKASy. Výkony pomalu vzrůstaly na tolerovatelnou úroveň a to i díky mírně lepšící se technologické kázni při výrobě. Motor byl stále stejný VK-105PA s bezplovákovým karburátorem. Výzbroj byla upravována tak, aby bylo možno útočit především na němeké tanky, proto rakety RS-82 a RS-132.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-11-23-serie-t33517#121733 Verze : 0
Fotografie LaGGu-3 r.v. 1941
Lavočkin LaGG-3 (11. - 23. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-11-23-serie-t33517#121740 Verze : 0
fotky Lagg-3/41
Lavočkin LaGG-3 (11. - 23. série) - Start systém Hotskins

Start systém Hotskins
Lavočkin LaGG-3 (11. - 23. série) -


Lavočkin LaGG-3 (11. - 23. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-11-23-serie-t33517#122822 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více