Micubiši 2MB2 Waši

Mitsubishi 2MB2 Washi / 三菱 鷲型試作軽爆撃機
     
Název:
Name:
Micubiši 2MB2 - Waši Mitsubishi 2MB2 Washi
Originální název:
Original Name:
三菱 鷲型試作軽爆撃機
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.12.1925 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1925-DD.12.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3640 kg 8025 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,000 m 65ft 7,39in
Délka:
Length:
9,782 m 32ft 1,1in
Výška:
Height:
4,460 m 14ft 7,6in
Plocha křídla:
Wing Area:
64,00 m2 688.912 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
56,20 kg/m2 11.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši typ Hi (Hispano-Suiza) o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a max. výkon 441 kW (600 k) v optimální výšce.
Vrtule kovová, dvoulistá Reed s pevným úhlem náběhu.
Mitsubishi Type Hi (Hispano-Suiza) twelve-cylinder water-cooled vee engine, rated at 444 hp for take-off and 600 hp at optimal level,
driving a two-blade metal Reed fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
210 km/h v 0 m 130.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní části kabiny a
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun podlahovou štěrbinou.
Pumový náklad: do 800 kg
Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in nose,
One flexible rearward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun rear cockpit and
one flexible 0.303 inch Vickers machine-gun firing through ventral hatch.
Bomb load: Up to 1,763 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
三菱 鷲型試作軽爆撃機 - Micubiši Waši-gata šisaku kej bakugeki-ki - Micubiši Waši prototyp lehkého bombardéru
Waši - Orel (jap.)


Letová vytrvalost: 3,0 h
三菱 鷲型試作軽爆撃機 - Mitsubishi Washi-gata shisaku kei bakugeki-ki - Mitsubishi Washi-type Experimental Light Bomber
Washi - "Eagle"


Endurance: 3 hours


In 1925, the Japanese Army made a request to Nakajima, Kawasaki and Mitsubishi to develop a Japanese built light bomber. Mitsubishi requested the services of Dr Alexander Baumann, a professor at Stuttgart University, to supervise the project. Chief designer was Nobushiro Nakata and assisted him Satsuo Tokunaga
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1981.
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/bww1/1mt1n.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MB2-Wasi-t34011#123792 Verze : 0
Mitsubishi 2MB2 Washi
三菱 鷲型試作軽爆撃機


Historie:
Japonské armádní letectvo ve svých specifikacích požadovalo v roce 1925 lehký bombardovací letoun a zadalo tento požadavek třem osvědčeným továrnám (Mitsubishi, Kawasaki a Nakajima). Továrna Mitsubishi využila zkušeností Prof. Dr. Alexandra Baumanna, který z Německa navrhl projekt a v Japonsku konstruktéři Nobushiro Nakata a Satsuo Tokunaga tento projekt realizovali.
Konstrukce trupu byla celokovová a křídla měla konstrukci smíšenou. V trupu bylo místo pro pilota a za ním pro pozorovatele, oba seděli v nezakrytých kabinách. Na svou dobu byl prototyp Washi dosti silně vyzbrojen, výkony a letové vlastnosti byly také na výši a tak nebylo divu, když vyšel ze soutěže jako vítěz nad oběma konkurenty, do sériové výroby se však nedostal, protože byl upřednostněn druhý projekt téže továrny Mitsubishi 2MB1, který byl pojat mnohem konzervativněji. Tento druhý letoun se dostal do výzbroje armádního letectva jako lehký bombardér Typ 87. Nutno dodat, že s ohledem na konzervativní přístup k jeho konstrukci byl brzy zastaralý.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MB2-Wasi-t34011#123795 Verze : 0
Pokud si vzpomínám, tak jsem viděl pouze tuto jedinou fotografii letadla Mitsubishi 2MB2 Washi.
Micubiši 2MB2 Waši -


Micubiši 2MB2 Waši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MB2-Wasi-t34011#123796 Verze : 1
Kamufláž Washi ze serveru: http://www.modelbud.pl/modelbud/katalogb/b22.htm
Micubiši 2MB2 Waši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MB2-Wasi-t34011#123797 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více