Boeing 247

     
Název:
Name:
Boeing Model 247 Boeing Model 247
Originální název:
Original Name:
Boeing Model 247
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
61
První vzlet:
Maiden Flight:
08.02.1933
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3810 kg 8400 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5738 kg 12650 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.56 m 74ft
Délka:
Length:
15.57 m 51ft 1in
Výška:
Height:
4.7 m 15ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
77.68 m2 836.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-S1D1 Wasp o výkonu 410 kW Pratt & Whitney R-1340-S1D1 Wasp, power 550 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
787 l 208 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
297.7 km/h v ? m 185 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
249.4 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.7 m/s 1320 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5608 m 18400 ft
Dolet:
Range:
780.5 km 485 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
http://www.airwar.ru/enc/cw1/b247.html

Boeing 247 - Prototyp Boeingu Model 247 v barvách Boeing Air Transport.

Prototyp Boeingu Model 247 v barvách Boeing Air Transport.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#464018 Verze : 0
Boeing 247


Bol prvým, sériovo vyrábaným, moderne koncipovaným dvojmotorovým dopravným lietadlom tzv. druhej generácie, ktoré sa v dobe prvotného rozmachu leteckej dopravy, v prvej polovici 20.-teho storočia, objavil na svetovom trhu. Svoj panenský let vykonal 8.2.1933.
Boeing celokovovým modelom 247 vniesol nový štandard komfortu cestujúcich do letekej dopravy. Skombinoval aerodynamicky ladený trup (monokok), dolnoplošnú koncepciu s motormi umiestnenými v nábežnej hrane kídla, čiastočne zaťahovatelný podvozok s ďalšími technickými novinkami doby, ako bolo pneumatické odmrazovanie nábežnej hrany krídla, výškovky aj smerovky Goodrich, klimatizácia a palubná toaleta. Motory v krytoch Towsend poháňali dvojlisté kovové, za letu stavitelné vrtule Hamilton-Standard.
Lietadlo však malo aj niekoľko nedostatkov. Vadila hlavne absencia vztlakových klapiek, nízka prepravná kapacita, stiesnené podmienky v kabíne a nevhodne umiestnený nosník krídla, ktorý prechádzal priečne cez kabínu pasažierov a sťažoval nastupovanie.

Najväčšou brzdou jeho rozšírena sa však stal samotný výrobca. Ten dodával lietadlá prednostne pre spoločnosťi holdingu United Aircraft Transport Corporation. To, čo sa zdalo byť dobrým obchodným ťahom na získanie primátu na trhu leteckej dopravy v USA, sa však ukázalo byť gólom do vlastnej bránky. Ostatné spoločnosti, predovšetkým TWA, sa obrátili ku iným výrobcom s výzvou na skonštruovanie lietadla podobnej koncepcie. Ako reakcia danú situáciu vznikol Douglasov prototyp DC-1, ktorý v sériovej podobe DC-2 a nekôr DC-3, sa stal jedným z najvýznamnejších dopravných lietadiel svojej éry.

Po objavení sa konkurencie, Boeing začal pracovať na vylepšení 247-ičky. Model A dostal silnejšie motory s krytmi NACA. Model D mal prekonštruované uloženie čelných skiel kokpitu, nové rádiové a navigačné vybavenie a autopilot Sperry s gyrokompasom. Motory Pratt & Whitney R-1340 Wasp S1H1-G s turbokompresorom poháňali za letu prestavitelné trojlisté kovové vrtule Hamilton-Standard. Zäčšila sa kapacita palivových nádrží a z dôvodu úspory hmotnosti sa kovový poťah riadiacich plôch nahradil plátnom. Úpravy priniesli zlepšenie výkonov, nové masové objednávky už ale nie. Preto bola výroba v novembri 1934 ukončená. Všetky lietadlá boli pomerne rýchlo stiahnuté z hlavných liniek a rozpredané regionálnym dopravcom. V rokoch 1942 až 1944 bolo, pod označením C-73, 24 Boeingov zaradených do stavu USAAF.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124472 Verze : 0
Model 247
Foto - www.airminded.net/b247/boe247.html
Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124473 Verze : 0
Model 247 A
Foto - www.airminded.net/
Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124479 Verze : 0
D-AGAR, jeden ze dvou strojů koupených Luft Hansou. Tyto dva stroje, a stroj přestavěný na 247A, byly jediné, které nebyly modernizovány na standard 247D.


http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21891.htm

Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#464032 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více