5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B

poľná úprava
     
Název:
Name:
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B 5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B
Originální název:
Original Name:
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B
Výrobce:
Producer:
DD.MM.194R-DD.MM.194R polní přestavba (field conversion), ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.194R-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4 ?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~6000 kg ~13200 lb
Celková délka:
Overall Length:
4560 mm 14 ft 11 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
1950 mm 6 ft 4 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
285 mm 11 ¼ in
Pancéřování:
Armour:
8-14,5 mm 0.31 in - 0.57 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 42 TRKM (vodou chlazený zážehový 6-válec objemu 4,170 cm3) Maybach HL 42 TRKM (water cooled, gasoline, 6 cyl., 4.170 ccm)
Výkon:
Power:
73,5 kW při 2800 ot/min 98.6 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
VG 102 128 H VG 102 128 H
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
320 km 199 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
200 km 124 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,50 m 59 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,70 m 28 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
5 cm PaK 38 5 cm PaK 38
Vedlejší:
Secondary:
2x MG 34 / MG 42 2x MG 34 / MG 42
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jentz, Thomas L.; Doyle, Hilary Louise. Leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B - History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945 (Panzer Tracts No.15-1). Panzer Tracts, Boyds 2008. ISBN: 0-9815382-0-7.
tanks-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#663289 Verze : 0
leichte Schützenpanzerwagen Sd.Kfz 250 - Sfl 5cm PaK 38 L/60
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B -


URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#127517 Verze : 0
Doplním jen, že vozidlo na fotkách (i výše) se nachází v muzeu v Bělehradě.
Je uložení kanonu upravené nebo ne ? Vozidlo je asi vyhořelé (podle kol podvozku) a uložení nemusí být původní - podle nelogické polohy kanonu... ???

Foto Pavel Kalina via Dolin

5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B - Pavel Kalina via Dolin

Pavel Kalina via Dolin
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B - Pavel Kalina via Dolin

Pavel Kalina via Dolin
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B - Pavel Kalina via Dolin

Pavel Kalina via Dolin
5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B - Pavel Kalina via Dolin

Pavel Kalina via Dolin
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#303465 Verze : 1
História tohoto vozidla je veľkou záhadou.
Múzeum v belehradskej Kalemegdanskej pevnosti získalo toto vozidlo v roku 1954 z vojenskej posádky zo srbského Kragujevaca. Zaujímavosťou tohoto vozidla je predĺženie nadstavby v jej zadnej časti. Zadný pancier so vstupnými dverami je pôvodný z typu Sd.Kfz. 250 Ausf. B, navarené plechy predlžujúce nadstavbu môžu pochádzať z identického vozidla, možno z väčšieho Sd.Kfz. 251. Rozhodne sa tvar zadnej časti bojového priestoru podobá na väčší typ Sd.Kfz. 251. Sklon zadnej časti je opačný, než u pôvodného Sd.Kfz. 250. Predĺženie zadnej časti vznikla pravdepodobne z dôvodu potreby väčšieho bojového priestoru, v ktorom bol lafetovaný relatívne veľký protitankový kanón.
Kto ho postavil zostáva zahalené tajomstvom. Pravdepodobnejšie je, že išlo o nemeckú prestavbu vojenských jednotiek ustupujúcich z gréckeho územia. Vylúčiť sa však nedá ani to, že ide o prestavbu juhoslovanských jednotiek, dokonca nie je vylúčené ani to, že ide o povojnovú prestavbu, ktorá mohla poslúžiť ako cvičné vozidlo. Exponátu chýba motor i vnútorna výbava, časom exponát prišiel o pojazdové kolesá na pravej strane. Vozidlo dlho nemalo zadné dvere, dnes je otvor po nich uzatvorený. Pravdepodobne z dôvodu ochrany vnútorného priestoru vozidla bola na stroj v minulosti navarený provizórny strop.

tanks-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#645476 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více