Název: Name: | Nakadžima Ki-27b (Ocu) | Nakajima Ki-27b (Otsu) |
Originální název: Original Name: | キ27乙 九七式战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.194R Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta DD.12.1938-DD.02.1939 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa DD.MM.193R-DD.MM.19RR Manchuria Airplane Manufacturing Co., Ltd., Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 1 492 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1110 kg | 2447 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1547 kg | 3411 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1790 kg | 3946 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,310 m | 37ft 1,27in |
Délka: Length: | 7,530 m | 24ft 8,45in |
Výška: Height: | 3,280 m | 10ft 9,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,56 m2 | 199.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 83,35 kg/m2 | 17.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-1b Ocú, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522 kW (710 k) při 2600 ot./min, maximální výkon 574 kW (780 k) ve výšce 2 900 m. Vrtule dvoulistá dvoupolohová Sumitomo o průměru 2 900 mm. | Nakajima Ha-1 Otsu, nine-cylinder, air-cooled, single-row radial engine, rated at 700 hp for take-off at 2,600 rpm, and maximum power of 769 hp at 9,514 ft, driving two blade metal Sumitomo two-pitch propeller of the diameter 9ft 6,17in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 l (280 l v křídlech a 50 l v trupu) + 2x 133 l v přídavných nádržích pod křídly. | 72.6 UK gallons (61,6 UK gallons in a wings and 11,0 UK gallons in a fuselage) and 58.5 UK gallons in two fuel tanks under the wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 460 km/h v 3500 m | 285.8 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 2900 m | 217.5 mph in 9514 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | 2953 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,0 min do 3000 m | 3,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 102001) m | 33465 ft |
Dolet: Range: | 630 km | 391.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1710 km | 1062.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet typ 89 model 2 ráže 7,69 mm (500 nábojů na hlaveň) Pumový náklad: 4x 25 kg pum pod trupem (pouze tato verze) | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine guns, 500 rounds each. Bomb load Up to 220 lb (four 55 lb bombs) under fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九七式戦闘機 / Kjúnana šiki sentóki / Armádní stíhací letoun typ 97 model b (Ocu). Spojenecký kódový název "Nate" 1)o dostupu lze získat mnoho odlišných údajů od 7 600 m do 12 250 m. S ohledem na skutečnost, že tento letoun byl použit i proti bombardérům B-29, které bombardovaly mandžuská města a Nate zde musely létat v operační výšce 8 000 - 8 800 m, myslím, že nejvěrohodnější údaj je v intervalu 9 000 - 10 500 m. Tato verze měla prosklenou zadní část pilotní kabiny, tato úprava umožnila lepší výhled pilota směrem dozadu, dále bylo vylepšeno chlazení oleje. Pod trup bylo možno zavěsit pumy nebo pod křídla přídavné nádrže. Tyto úpravy však přinesly i zvýšení hmotnosti. - výroba v Charbinu není jistá | 九七式戦闘機 / Kyūnana-shiki sentōki / Army Type 97 Model B (Otsu) Fighter. Allied nickname was "Nate" Late production aircraft which introduced improved cockpit canopy, oil cooler and provision for bombs or two fuel tanks under the wings. |
Zdroje: Sources: | Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-27A-B, René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 196, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Manchu Ki79A-B in Japanese Army Air Force, Manchoukou, IPSF, RACAF, PLAAF and CAF Service, Arco Publishing Co., Inc., New York, USA, 1970 No ISBN Leszek A. Wielicko a Zygmunt Szeremeta, Nakajima Ki-27 Nate, Kagero 3011/11, Polish and English Publication, Monografie, ISBN 83-89088-51-7 L+K č.19, 20, 21 a 22/1992, Monografie Ki-27, Hornát Jiří www.pilotfriend.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki27.html www.go2war2.nl archiv autora |