De Havilland D.H.113 Vampire NF Mk.10

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.113 Vampire NF Mk.10

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.113 Vampire NF Mk.10 De Havilland D.H.113 Vampire NF Mk.10
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.113 Vampire NF Mk.10
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1949-DD.MM.1949 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.11.1951-DD.MM.1952 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hawarden
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1949-DD.MM.1952
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 Hatfield
    75 Hawarden
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    28.08.1949
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3168 kg 6984 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5148 kg 11350 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5942 kg 13100 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    10.54 m 34ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.01 m 6ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.34 m2 262 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Goblin 3 o tahu 14.90 kN de Havilland Goblin 3, thrust 3350 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ?
    2x 255 l přídavná nádrž
    ?
    2x 100 UK gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    885.1 km/h v 6096 m 550 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    22.9 m/s 4500 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1963.4 km 1220 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V
    možnost nést dvě pumy místo přídavných nádrží
    Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons
    could carry two bombs instead of auxiliary fuel tanks
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    Ward, Richard, Levy, Roger. De Havilland Vampire F1-T55. Aircam Aviation No.33, Osprey Publishing, Oxford 1972. ISBN 0850451345
    http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35214#342557Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jako soukromý projekt vznikl u de Havillandu dvoumístný Vampire, označený D.H.113. Byl to noční stíhač, navržený podle zkušeností s Mosquity. Křídla a ocasní plochy byly převzaty z FB.5, nový byl trup, rozšířený o 1,17 metru, s radarem AI.X (čili americkým SCR-720B) v přídi a dvoumístnou kabinou v podstatě převzatou z Mosquita, s pilotem sedícím vlevo a radarovým operátorem vpravo a mírně vzadu. Ani tato verze ještě neměla vystřelovací sedadla, pouze překryt mohl být v případě nouze odpálen. Kvůli vyšší hmotnosti měl výkonnější motor Goblin 3. Výzbroj zůstala stejná, čtyři kanony Hispano, a pod křídly přídavnou nádrž nebo bombu.

    Postaveny byly dva prototypy, První z nich, G-5-2, vzlétl v Hatfieldu 28. srpna 1949, pilotován Geoffrey Pikem. O devět dní později byl předveden na leteckém dni ve Farnborough a díky silnějšímu motoru předvedl mírně lepší výkony než jednomístný FB.5. Později byly ještě upraveny ocasní plochy změnou tvaru kýlovek a zmenšením směrovek a prodloužením vodorovné plochy mimo obrys letadla. Byl ovšem stále pomalejší než Meteor, což ale nevadilo, protože od počátku se předpokládalo jeho uplatnění v zahraničí, ne v RAF. Již za měsíc objednalo dvanáct sériových strojů egyptské letectvo. Stroje byly postaveny, ovšem kvůli stoupajícímu nalětí na Blízkém východě britská vláda rozhodla o zákazu prodeje vojenského vybavení do této oblasti a převzetí zakázky RAF. Ta se rozhodla D.H.113, pod označením Vampire NF Mk.10, použít jako prozatímní vybavení, než budou k dispozici nové noční stíhací Meteory a Venomy. Ze stejného důvodu byly přiobjednány i další stroje, aby pokryly potřeby všech perutí.

    První dodávky NF.10 začaly na jaře 1951, první perutí, která je obdržela, byla 25. peruť ve West Mallingu, a později 23. peruť v Coltishallu a 151. v Leuchats. Oproti Meteoru NF Mk.11 měl sice větší palebnou sílu, ovšem kvůli své jednomotorové koncepci byl pro noční stíhání považován za méně spolehlivý. Bez problémů zvládal dohnat dosluhující bombardéry kategorie B-29 nebo Avro Lincoln, ovšem Canberra již představovala velký problém. U prvoliniových útvarů vydržely do roku 1954, a asi 25 z nich ani neopustilo sklad. Pár z nich bylo použito k různým testům, např. laminárního obtékání křídla, nebo přídě pro Sea Vixen. Po vyřazení bylo 36 kusů upraveno pro navigační výcvik pod označením Vampire NF(T).10. V této podobě byl odstraněn radar, místo něj byla do přídě umístěna směs různého navigačního vybavení, jako Rebecca 3 a Gee 3, a váha doplněna betonovou zátěží kvůli zachování těžiště. Tyto stroje také měly novou kabinu bez žeber, převzatou z Venomu NF.2a. Tyto stroje sloužily u Nos.1 a 2 Air Navigation School do roku 1959.

    De Havilland nakonec noční stíhací Vampire také exportoval, nepatrně upravené stroje byly dodány do Itálie jako NF Mk.54 a po vyřazení NF.10 od RAF bylo 30 modernizovaných strojů pod stejným označením dodáno v letech 1954-1958 do Indie. Jeden z prototypů NF.10 pak byl testován ve Švýcarsku, ale další nebyly objednány.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35214#343440Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35214#128816Verze : 0