De Havilland D.H.100 Vampire F Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.100 Vampire F Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.100 Vampire F Mk.I De Havilland D.H.100 Vampire F Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.100 Vampire F Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1943-DD.03.1944 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.04.1945-DD.08.1947 The English Electric Co. Ltd., Preston
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1943-DD.08.1947
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 de Havilland
    228 English Electric
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.09.1943 1. prototyp
    20.04.1945 1. sériový letoun
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2890 kg 6372 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3891 kg 8578 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4754 kg 10480 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.19 m 40ft
    Délka:
    Length:
    9.37 m 30ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.71 m2 266 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    157,467 kg/m2 32.25 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Goblin 1 o tahu 12,01 kN (1 225 kp) (prvních 40 letadel) později
    de Havilland Goblin 2 o tahu 13,79 kN (1 406 kp).
    de Havilland Goblin 1, thrust 2,700 lbf (only first 40 planes) or later
    de Havilland Goblin 2, thrust 3,100 lbf.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    918 l
    2x 227 l / 455 l přídavná nádrž
    202 UK gal
    2x 50 gal / 100 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    869 km/h v 6096 m 540 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    21.8 m/s 4300 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8700 m 28543 ft
    Dolet:
    Range:
    1174.8 km 730 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1842.7 km 1145 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kanón Hispano Mk.V ráže 20 mm se 150 náboji na hlaveň Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons with 150 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:














    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#130493Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Továrna de Havilland dostala od ministerstva letectví zakázku na konstrukci stíhacího letadla s pohonem proudovými motory v roce 1941. Práce na projektu se rychle rozeběhly a projekt nesl, kvůli utajení, název Spider Crab. Projekt vyzrál do podoby jednomotorového stroje s trupovou gondolou, ve které bylo místo pro poměrně pohodlnou pilotní kabinu, za ní byl motor a na spodku gondoly bylo ještě možno umístnit baterii čtyř dvacetimilimetrových kanónů. Motor měl krátkou výfukovou rouru, kde byla malá ztráta tahu a vstupní otvory byly v kořenech centroplánu, po obou stranách gondoly. Gondola měla vejčitý tvar a byla to celodřevěná skořepina, zde je nutno podotknout, že de Havilland měl s tímto materiálem velmi dobré zkušenosti a úspěšně je používal již na Mosquitech (vzpomenu zde na nepříliš úspěšné pokusy v Japonsku), ostatní díly měly konstrukci celokovovou včetně potahu křídel. VOP byla nesena mezi nosníky ocasních ploch a byla umístněna nad proud výfukových plynů.
    Motor byl původně označený Haiford H-1, měl odstředivý kompresor a přímý průtok plynů. Výkon byl velmi slušný, tah byl 1 226 kp.
    26.9.1943 měl roll out první prototyp Sn. LZ548/G, brzy se k němu připojily další dva prototypy se Sn. MP838/G a LZ551/G.
    První prototyp měl zahrocené směrovky, druhé dva měly směrovky rovně "useknuté". V průběhu zkoušek se začalo používat jméno Vampire.

    Letové vlastnosti byly skvělé a pilotům umožnily plynulý přechod z vrtulových stíhaček na proudové. První sériový stroj vzlétl v dubnu 1945, tím se rozjela sériová výroba, během ní byly zaváděny změny, které dále zlepšovaly vlastnosti Vampirů. Od jednačtyřicátého letadla byl montován výkonnější motor Goblin II s tahem 1 407 kp, od jednapadesátého letadla byla zavedena přetlaková kabina a konečně 87. letoun a další měly jednodílný překryt pilotního prostoru. Do výzbroje se Vampire F Mk.I, tak znělo jeho vojenské označení, dostal až v dubnu 1946 u 247.Sq RAF. 70 Vampirů bylo určeno pro švédské letectvo.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#130507Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Perutě RAF používající Vampire F Mk.1

    PeruťKódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí

    3
    J5 04.1948-05.1949 595 7B 12.1946-10.1948

    20
    TH 02.1949-09.1951 600 ? ?

    54
    HF 10.1946-08.1948 605 RAL 07.1948-05.1951

    72
    FG 02.1947-10.1948 608 6T 04.1951-06.1951

    130
    AP 10.1946-01.1947 613 Q3 09.1949-05.1951

    247
    ZY 03.1946-02.1949 631 6D 08.1948-02.1949

    501
    RAB, SD 10.1946-06.1951 - - -



    Další jednotlivé stroje létaly u 1689. letky, 202, 203, 208 Advanced Flying Schools, 19 Flying Training School, 226 Operational Conversion Unit, 102, 103 Flying Refresher Schools, Royal Air Force College a u dalších jednotek jako spojovací.

    Zdroj:
    www.vflintham.demon.co.uk via web.archive.org
    http://www.rafweb.org/
    forum.valka.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#352566Verze : 0
    MOD
    Avatar
    en.wikipedia.org


    První Vampire Mk F.I během zkoušek v Boscombe Down.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#540291Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Zahraniční uživatelé Vampiru F Mk.I
    Foreign users of Vampire F Mk.I


    Země/CountryObdobí/Period Počet/NumberJednotky/Units
    Austrálie 1947-? 1 No 1 APU*
    Dominikánská republika 1955-1974 25 ?
    Francie 1948-? 30 ?
    Kanada 1946-? 1 ?*
    Nový Zéland 1955-1960 1 No.1 TTS, No.4 TTS*
    Švédsko 1946-1956 70 ?
    Švýcarsko 1946-1961 4 ?


    * testovací stroje


    Zdroj
    www.worldairforces.com
    http://www.adf-serials.com/
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#342388Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek stíhačky Vampire F Mk.I


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#130516Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Vampiru F Mk.I v muzeu


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#130518Verze : 0
    MOD
    Avatar
    en.wikipedia.org


    První Vampire RAAF, původně TG431 u RAF, po nouzovém přistání na základně Point Cook. Společně s jedním F.2 a jedním FB.5 sloužily Australanům k seznámení s proudovou technikou.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#540292Verze : 0
    MOD
    Avatar
    https://en.wikipedia.org/wiki/File:FVMF.002274.jpg


    J 28A křídla F 3 Malmen. Vampiry F.1 sloužily ve Švédsku jako dočasná výzbroj před dokončením vlastních proudových letounů.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#540293Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Muzeum Linkoping, vlastni foto






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#543722Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Letouny ve Svedsku byly vybaveny motory RM1.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/35450#541599Verze : 0
    MOD