Gloster E.28/39 Squirt W.2/500

     
Název:
Name:
Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 Gloster E.28/39 Squirt W.2/500
Originální název:
Original Name:
Gloster E.28/39 Squirt W.2/500
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (W4046)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.03.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1309 kg 2886 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1699 kg 3746 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,840 m 29ft 0in
Délka:
Length:
7.710 m 25ft 3,5in
Výška:
Height:
2.700 m 8ft 10,3in
Plocha křídla:
Wing Area:
13.56 m2 146 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
125,37 kg/m2 25.68 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
W.2B-23 o tahu 7,56 kN W.2B-23, thrust 1700 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l 81 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
750 km/h v 3048 m 466 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
22 min do 9114 m 22 min to 29900 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9754 m 32000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Žádná, ale byly úvahy o instalaci 2 - 4 kulometů Browning ráže 7,7 mm -
Uživatelské státy:
User States:
Royal Aircraft Establishment Royal Aircraft Establishment
Poznámka:
Note:
jednalo se o druhý prototyp experimentálního
proudového letounu, který dostal výkonnější motor. Sir Frank Whittle navrhl
proudový motor W2B a jeho výrobou byla pověřena továrna Rover. Další vývoj
probíhal u firmy Rolls-Royce, motor W2B-23 Welland I dosáhl c dubnu 1943
tahu 775 kp. Samotný motor vážil 386 kg.
-
Zdroje:
Sources:
Gordon Swanborough, British Aircraft at War, 1939-1945. East Sussex, UK: HPC Publishing, rok 1997, ISBN: 0-9531421-0-8
L+K 7/1974, Letadla 1939-45
http://www.meteorflight.com/index.html?e2839.htm
www.jaapteeuwen.com
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e28-39.html
http://www.cofe.ru/avia/G/G-13.htm
archiv autora

Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 - Motor W2B

Motor W2B
URL : https://www.valka.cz/Gloster-E-28-39-Squirt-W-2-500-t35462#130557 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21461.htm

Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 - W4041 později také dostal motor W.2/500.

W4041 později také dostal motor W.2/500.
URL : https://www.valka.cz/Gloster-E-28-39-Squirt-W-2-500-t35462#536268 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více