Hansa-Brandenburg W.20

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg W.20 Hansa-Brandenburg W.20
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg W.20
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (1551-1553)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1917
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
396 kg 873 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
568 kg 1252 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
5,801) m 19ft 0,34in1)
Délka:
Length:
5,912) m 19ft 4,68in2)
Výška:
Height:
3,13 m 10ft 3,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,953) m2 160.923) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel UO o výkonu 59 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel UO, power 79 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
87 kg 192 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
117 km/h v 0 m 72.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,9 min do 1000 m 14,9 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 6,8 m u strojů č. 1552/1553
2) 5,925 m u strojů č. 1552/1553
3) 15,82 m2 u strojů č. 1552/1553


Vytrvalost: 1,25 h
1) 22ft 3.75in for machines Nos. 1552/1553
2) 19ft 5,27in for machines Nos. 1552/1553
3) 171 ft2 for machines Nos. 1552/1553


Endurance: 1.25 hr
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Flieger Revue č. 372, 1984/2
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#131082 Verze : 0
Firma Hansa-Brandenburg obdržela v roce 1916 zakázku na malý palubní letoun pro službu na křižníkových ponorkách U 139 a U 155. Za věž ponorky měl být umístěn vodotěsný 6 m dlouhý a 2 m široký válec, sloužící jako hangár. Konstruktér Ernst Heinkel pro tyto účely vytvořil rozebíratelný dvouplošný létací člun s tlačným motorem, který mohl být rozebrán během šesti minut čtyřmi muži. Požadavek zněl, že rozložení a složení letounku musí být schopna i netrénovaná posádka a může být použito leda tak kladivo. Křídla byla snímatelná, motor i s palivovou nádrží se sklápěl k ocasu. Postaveny byly tři stroje, každý mírně odlišný. První stroj měl horní křídlo nesené čtyřmi vzpěrami, které z čelního pohledu vytvářely písmeno V. Tento křehce působící stroj také křehký byl a byl těžce poškozen během testů. Druhý stroj dostal oproti prvnímu spodní křídlo o větším rozpětí, nové vyvažovací plováčky a mezikřídelní vzpěry, nahrazené podstatně silnějšími, doplnil na každé straně další pár, takže při čelním pohledu vzniklo písmeno M. Tento stroj, 1552, je na fotografii v následujícím příspěvku. V době jeho stavby ale námořnictvo zrušilo svůj požadavek ve prospěch letounu celokovového, u kterého se předpokládala mnohem větší odolnost živlům, jakou vyžadovala služba na ponorce. Přesto byl podle původního kontraktu postaven i třetí stroj, který dostal spodní křídla s mírným vzepětím a usazená do trupu o něco níže než u předchozích strojů. Dvě vzpěry, které u předchozího stroje na každém křídle přibyly, nahradila jedna jediná. Další osudy všech tří strojů (první prototyp byl mezitím přestavěn) nejsou známy. Následníkem v jejich kategorii se stal LFG V.19, celokovový jednoplošníček, jehož ale konec války zastihl v jediném prototypu.


Zdroj:
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Flieger Revue č. 372, 1984/2
www.theaerodrome.com
www.hyperscale.com
www.csd.uwo.ca
www.finemodelworks.com
vintageaviation.michikusa.jp

Hansa-Brandenburg W.20 - První stroj, 1551.

První stroj, 1551.
Hansa-Brandenburg W.20 - Nákres 1552.

Nákres 1552.
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#289572 Verze : 0
W.20 1552
Hansa-Brandenburg W.20 -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-20-t35514#205095 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více