Bloch MB.150 C.1

     
Název:
Name:
Bloch MB.150 C.1 Bloch MB.150 C.1
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.150 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.05.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1700 kg 3748 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,130 m 33ft 2,81in
Délka:
Length:
8,900 m 29ft 2,38in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,28 m2 164.47 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,524 kg/m2 30.83 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome et Rhône 14N 1 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 654,6 kW (890 k) a maximální výkon 681,4 kW (940 k) v h= 3 900 m.
třílistá s pevným úhlem náběhuevná vrtule Gnome-Rhône
Gnome et Rhône 14N 1[/url fourten-cylinder two-row radial engine, rated 878 hp for take-off and 927 hp at 12,795 ft,
driving a three-bladed fixed propeller Gnome-Rhône
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
434 km/h v 2600 m 269.7 mph in 8530 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon Hispano HS-404 ráže 20 mm v křídlech 2x 20 mm Hispano HS-404 cannon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Pelletier, Alain. French Fighters of World War II in actions, No.180.
Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-440-6.
Marchand, Patrick. Takamori, Junko. Bloch 150, 151, 152, 155, 157, 700 C1. Les Ailes de Gloire No.3. Editions d'Along 2000. ISBN 2-914403-10-0.
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133696 Verze : 1
Historie: v roce 1934 vydalo francouzské ministerstvo letectví požadavky na nový stíhací letoun. Ing.Rousel, Blochův konstruktér, začal pracovat na projektu, který po prvním pokusu o let v červenci roku 1936 nevypadal ani trochu nadějně. Letoun se vůbec neodlepil od země, křídla vykazovala malou tuhost konstrukce a ani po více než roce úprav nebyly letové vlastnosti nikterak oslnivé. Cesta k nápravě byla poměrně složitá a až v dubnu 1938, po mnohých úpravách křídel, klapek, podvozku, umísněních a tvarech chladiče, změn typů motorů a vrtulí, by se dalo o tomto letadle říci, že splnilo požadavky kladené na stíhací letoun. Bylo objednáno 25 sériových strojů a potom byla objednávka rozšířena na 500 letadel. Blochova továrna byla mezitím znárodněna a stala se součástí národního leteckého průmyslu SNCASO, výroba se začala připravovat v nové letecké továrně v Chateaurox-Denis, ale v tomto stádiu příprav došlo k dalšímu dramatickému zjištění: letoun byl natolik složitý, že se nehodil pro sériovou výrobu!!! Konstrukce musela být znovu přepracována a také byl zaměněn motor, tak vznikl další typ Bloch MB.151.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133772 Verze : 0
fotografie
Bloch MB.150 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133697 Verze : 0
MB.150 před hangárem

Zdroj

Bloch MB.150 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#337839 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více