CZK - Tatra 138 VN

Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Tatra 138 VN

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    T-138 VN T-138 VN
    Originální název:
    Original Name:
    T-138 VN
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1959-DD.01.1972 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    45 996 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.12.1955 (prototyp valníkové T-138 / prototype of cargo bed T-138)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    10000 kg 22046 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    120001) kg 264551) lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    223002) kg 491632) lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    300003) kg 661393) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    523004) kg 1153024) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    8497 mm 27ft 10.5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2442 mm 8ft
    Celková výška:
    Overall Height:
    32005) mm 10ft 6in5)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    290 mm 11.5in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    4260 mm - 1320 mm 168in - 52in
    Rozchod:
    Track:
    1930 mm - přední náprava
    1752 mm - zadní nápravy
    76in - front axle
    69in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní - pneumatická, dvouokruhová
    nouzová - ruční, mechanická
    parkovací - ruční, mechanická
    odlehčovací - motorová brzda
    service brake - dual-circuit pressure-air brakes
    emergency brake - manual, mechanical
    parking brake - manual, mechanical
    engine brake - exhaust brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 165 Ah
    dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 165 Ah
    dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
    Pneumatiky:
    Tyres:
    11,00-20eHD
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    T-928-10
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
    - počet válců: 8
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 130 mm
    - objem válců: 11 762 cm3
    - maximální točivý moment: 706 Nm při 1200 ot/min
    - maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min
    T-928-10
    - air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
    - number of cylinders: 8
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.12 in
    - swept volume: 718 cu in
    - maximum torque: 521 lb.ft at 1200 rpm
    - maximum power output: 178 hp (180 PS) at 2000 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    TATRA
    synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod
    TATRA
    synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
    Spojka:
    Clutch:
    suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    150 l 33 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    70 km/h 43.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    31,56) l/100 km 8.976) mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    500 km 311 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    40 ° / 25 °
    Svah:
    Gradient:
    197) ° 427) %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,35 m 13,8in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,88) m 31,5in8)
    Uživatelské státy:
    User States:

    ?
    ?

    ?
    ?
    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 8000 kg v terénu - na korbě (+ 300 kg v kabině)
    2) na silnici, 18300 kg v terénu
    3) na silnici, 10000 kg v terénu
    4) na silnici, 28300 kg v terénu
    5) plachta v horní poloze
    6) základní spotřeba paliva
    7) při celkové hmotnosti
    8) bez přípravy, s přípravou 1,2 m
    1) on the road, off-road 17637 lb - on the platform (+ 661 lb in the cab)
    2) on the road, off-road 40345 lb
    3) on the road, off-road 22046 lb
    4) on the road, off-road 62391 lb
    5) tarpaulin in the top position
    6) basic fuel consumption
    7) at gross vehicle weight
    8) without preparation, with preparation 47.2 in
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#503371 Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA 138 VN (valník s navijakom) je určený k preprave nákladu o max. hmotnosti 12 t alebo prepravu 40 osôb a pre ťah prívesu do 30 t. Krátkodobo je možné vozidlo preťažiť na 14 t.

    Vozidlo je trojnápravové, má kyvadlové polonápravy s nezávislým odpérovaním všetkých kolies. Obe zadné nápravy sú trvale poháňané, pohon prednej nápravy je možné zapnúť elektromagneticky v prípade potreby.

    Búdka vodiča

    Je celokovová, dvojdverová. Je pružne uložená na silentblokách. Predné okno je delené, panoramatické. V búdke je sedadlo pre vodiča a pre obsluhu (2 osoby). Je vykurovaná naftovým kúrením.

    Nákladný automobil T 138 VN je konštrukčne riešený jako základný typ, od ktorého sú odvodené jednotlivé ďalšie typy podvozkov. Na tieto podvozky sa montujú rôzne nadstavby.

    Odvodené podvozky : T 138 P1V, PP4V, PP6V a PP8V.

    Navijak

    Pohon : kĺbovou hriadeľou z prídavnej prevodovky
    Dĺžka lana : 60 m
    Priemer lana : 17,5 mm


    Ložná plocha

    Dĺžka : 5000
    Šírka : 2290
    Výška bočníc : 500


    Zdroj : Aut-24-1 Nákladný terénny automobil TATRA 138 VN. Popis, prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1965

    Rozmerový náčrt T 138 VN.

    Podvozok T 138 VN.

    Motor T 928-10 - popis.

    Motor T 928-10 - popis II.

    Prevodovka.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#390500 Verze : 0
    Miroslav Hlavatý
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA T 138 VN ( valník) je možné upraviť pre odsun ranených. Nákladný automobil T 138 VN určený pre armádne použitie má zosilnené plachtové oblúky, na ktoré je možné zavesiť popruhy pre pripevnenie nosidiel s ranenými. Popruhy s prackou (přezkou) sú zhodné s popruhmi pre vystrojovanie autobusov. S uvedenou úpravou, skladajúcou sa zo štyroch zosilnených nosných oblúkov a 24 popruhov s prackou možno umiestniť ( zavesiť) 18 nosidiel s ranenými.


    TTD vozidla sú plne totožné s vozidlom T 138 VN.


    Povolený počet prepravovaných osôb : 40


    Odsunová kapacita :


    - s využitím lavičiek : 24 sediacich ranených,
    - použitím dvoch súprav DRNA : 12 ranených ležiacich na nosidlách,
    - pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.



    Zdroj : Zdrav-23-3

    Odsunová úprava

    T 138 VN odsunová úprava
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#308095 Verze : 0
    Miroslav Hlavatý
    Avatar
    T-138 VN (VPZ 15-40-97) provozovaná u ČSLA.

    (Vojenská technika)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#140584 Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    Zo zbierok VHM Piešťany (vlastné foto).

    Detaily kabíny

    Uloženie rezervy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#309637 Verze : 0
    Miroslav Hlavatý
    Avatar
    Valníkové T-138 se na straně Egypta zapojily rovněž do Jomkippurské války v říjnu 1973.

    (archiv)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#229803 Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    T-138 VN (VNV ?) ako korisť izraelskej armády (Israel Defense Forces) transportovaná ťahačom Diamond T980. Tatra bola pôvodne vo výzbroji Sýrskej armády. Zničené vozidlo v popredí by mal byť GAZ-63.

    Zdroj: Military In the Middle East



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#407114 Verze : 0
    buko1 MOD
    Avatar
    Tatra 138 VN zo zbierok VHM Piešťany má výrobné číslo karosérie 4042, podvozku 03929-02 a motora 13812701-5. Vozidlo bolo vyrobené v roku 1963 a do zbierok múzea sa dostalo v roku 1997. Posledným vojenským užívateľom bola 5. delostrelecká brigáda Jelšava.

    V ČSĽA bola Tatra 138VN (a T-138VNV) určená na prepravu materiaĺu, vojakov, munície a tioež ako ťahač špeciálnych prívesov a ťažkej delostreleckej techniky (152mm kanónová húfnica vz. 37, 130mm kanón M-46, 122mm kanón vz. 31/37, 100mm kanón vz. 53 a ďalšie).

    Zdroj: Miroslav Mihálik: Úspešná tatrovka; Obrana 12/2014; MO SR 2014; ISSN 1336-1910
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/37390#524054 Verze : 0
    buko1 MOD