Pár měsíců před začátkem války, náčelník GAU, maršál Kulik, prosazoval na základě zjištění rozvědky, aby sovětské tanky byly urychleně přezbrojeny na ráži 107 mm, vycházel však z mistrně podstrčených informací dodaných Němci.
S tímto lidový komisariát výzbroje, v čele s Vanikovem, nesouhlasil. Prosazoval ráže 45 a 76 mm, s tím, že do budoucna se přejde na ráži 85 mm. Jejich návrh však Stalin neschválil a dal přednost Kulikovi. Proto se továrny na výrobu děl počátkem války přeorientovávaly na nová děla velkých ráží a vpodstatě nevyráběly. To vedlo ke značnému zdržení dodávek, jak děl tak nábojů stávajících ráží, do jednotek DRRA. Proto došlo ke zpětnému přeorientování na děla ráží 45 a 76 mm. Začaly se urychleně vyrábět nejen v dělostřeleckých závodech, ale i v civilních provozech.
V této době také vznikla idea, vyzbrojit jednotky kombinovanou ráží kanónů, v tancích T-34. Tato se opírala o poznatky střeleckých zkoušek, které zjistily, že k likvidaci pěchoty a kulometného hnízda je potřeba 2-3 granátů ráže 45 mm, tedy stejně jako granátů ráže 76,2 mm. Protože v počátečním období války bylo podstatně více těchto cílů, než protitankových kanónů a tanků, měl mít prapor tanků T-34 dvě roty vyzbrojené kanóny 20 K, ráže 45, o 200 nábojích v palebném průměru (takto byl vyzbrojen 1 prototyp A-20 a A-32.2) a rotu s kanóny F-34, ráže 76,2, o 77 nábojích v palebném průměru.
„30 sériových T-34 zářijové produkce“ roku 1940, již bylo vyzbrojeno kanónem L-11, před předáním armádě. Tři sériové se účastnily vytrvalostních zkoušek a jeden byl odeslán do VAMM, zřejmě také s kanónem L-11. Zbývá pouze 10 tanků, to znamená podle tehdejších tabulkových stavů DRRA právě ony dvě roty a ty zřejmě byly vyzbrojeny kanónem 20 K, jako T-34-45 vz. 40, ale pravděpodobně pouze se 100 náboji v PP.
Tyto tanky T-34-45, však takto byly vyrobeny úmyslně a ne, jak se tvrdí, jako provizorium !!
Je mi známa pouze jediná fotografie věže z T-34-45, jako součást německého obrněného vlaku vyzbrojeného za použití kořistní techniky.
(Nafoceno 17.7.1942 u Vorošilovgradu - Jižní front)
Věž je skutečně z T-34ky a ne z A-32, ta vypadala poněkud jinak!!
A-32
A-20
S tímto lidový komisariát výzbroje, v čele s Vanikovem, nesouhlasil. Prosazoval ráže 45 a 76 mm, s tím, že do budoucna se přejde na ráži 85 mm. Jejich návrh však Stalin neschválil a dal přednost Kulikovi. Proto se továrny na výrobu děl počátkem války přeorientovávaly na nová děla velkých ráží a vpodstatě nevyráběly. To vedlo ke značnému zdržení dodávek, jak děl tak nábojů stávajících ráží, do jednotek DRRA. Proto došlo ke zpětnému přeorientování na děla ráží 45 a 76 mm. Začaly se urychleně vyrábět nejen v dělostřeleckých závodech, ale i v civilních provozech.
V této době také vznikla idea, vyzbrojit jednotky kombinovanou ráží kanónů, v tancích T-34. Tato se opírala o poznatky střeleckých zkoušek, které zjistily, že k likvidaci pěchoty a kulometného hnízda je potřeba 2-3 granátů ráže 45 mm, tedy stejně jako granátů ráže 76,2 mm. Protože v počátečním období války bylo podstatně více těchto cílů, než protitankových kanónů a tanků, měl mít prapor tanků T-34 dvě roty vyzbrojené kanóny 20 K, ráže 45, o 200 nábojích v palebném průměru (takto byl vyzbrojen 1 prototyp A-20 a A-32.2) a rotu s kanóny F-34, ráže 76,2, o 77 nábojích v palebném průměru.
„30 sériových T-34 zářijové produkce“ roku 1940, již bylo vyzbrojeno kanónem L-11, před předáním armádě. Tři sériové se účastnily vytrvalostních zkoušek a jeden byl odeslán do VAMM, zřejmě také s kanónem L-11. Zbývá pouze 10 tanků, to znamená podle tehdejších tabulkových stavů DRRA právě ony dvě roty a ty zřejmě byly vyzbrojeny kanónem 20 K, jako T-34-45 vz. 40, ale pravděpodobně pouze se 100 náboji v PP.
Tyto tanky T-34-45, však takto byly vyrobeny úmyslně a ne, jak se tvrdí, jako provizorium !!
Je mi známa pouze jediná fotografie věže z T-34-45, jako součást německého obrněného vlaku vyzbrojeného za použití kořistní techniky.
(Nafoceno 17.7.1942 u Vorošilovgradu - Jižní front)
Věž je skutečně z T-34ky a ne z A-32, ta vypadala poněkud jinak!!
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-32
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
A-20