Fokker T.VIII-W

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fokker T.VIII-W

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker T.VIII-W Fokker T.VIII-W
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker T.VIII-W
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.194R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    24 T.VIII-W/G
    12 T.VIII-W/M
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.02.1938
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3100 kg 6834 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5005 kg 11034 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5300 kg 11684 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,00 m 59ft 0,65in
    Délka:
    Length:
    13,00 m 42ft 7,81in
    Výška:
    Height:
    5,00 m 16ft 4,84in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    44,00 m2 473.61 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-975-E3 Whirlwind, vzduchom chladený,hviezdicový deväťvalec o objemu 12,4 l s max. výkonom 336 kW Wright R-975-E3 Whirlwind, power 450 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    285 km/h v ? m 177.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6800 m 22310 ft
    Dolet:
    Range:
    2750 km 1708.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1 x pevný guľomet FN-Browning M.36 ráže 7,92 mm
    1 x pohyblivý guľomet FN-Browning ráže 7,92 mm


    1 torpédo alebo 600 kg bômb
    1x fixed 7.92 m FN-Browning M.36 machine gun
    1x flexible 7.92 m FN-Browning M.36 machine gun


    1x torpedo or
    1323 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, Václav. Fokker T.VIII, L+K 1970/14.
    Pejčoch, Ivo; Janovský, Václav. Fokker T VIII, HPM 1993/01.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39521#150147Verze : 0
    Avatar
    Firma Fokker započala v roku 1937 práce na základe špecifikácií zadaných leteckou zložkou holandského námorníctva, Marine Luchtvaartdienst (MLD). Tá požadovala dvojmotorový trojmiestny hydroplán, s možmosťou nosenia jedného torpéda o ohmotnosti 600 kg, alebo odpovedajúcej bombovej výzbroji v krytej trupovej bombovnci, primeraný dolet a rýchlosť pre hliadkovú činnosť, dobré letové a nautické vlastnosti.
    Predsériové stroje, zodpovedajúce štandardu W/G, pre skúšky u MLD bol dodané júny 1939. Skúšky prebehli ku spokojnosti námorníctva a to objednalo ďalších 26 kusov, 14 W/G a 12 W/M.


    W/G boli určené pre MLD v Holandsku a mali krídlo z nosníkmi zo smrekového dreva, rebrovanie a poťah boli lepenkové (prekližka). Trup sa skladal z troch častí. Predná bola celokovová, stredná z lepenky a zadnú časť tvorila konštrukcia z kovových trubiek, potiahnutých plátnom.
    V bohato prsklennom predku trupu mal miesto pozorovateľ/bombometčík. Nad ním sa nachádzala spoločná kabína pilota a radistu, ktorý zároveň obsluhoval aj pohyblivý guľomet určený na obranu zadnej polosféry. Na pravej strane trupu bol umiestnený dopredu strieľajúci pevný guľomet, ovládaný pilotom.
    Prevzaté kusy lietali u jednotiek GVT 2 a GVT 4.


    W/M, určené pre letectvo Holandskej Východnej Indie, boli celokovové. Obe verzie mali duralové plaváky a motory Wright R-975-E3 Whirlwind, poháňajúce dvojlisté, kovové vrtule.


    Fínska nákupná komisia objednala 5 lietadiel s označením W/C. Mali zmiešanú konštrukciu so zväčšeným rozpätím krídel a predĺženým trupom a silnejšie motory Bristol Mercury XI. Jeden mal namiesto plavákov kolesový podvozok.


    Z W/M a W/C nebol pred nemecký útokom dodaný žiaden, časť objednaných lietadiel (13 W/G, 12W/M a 2 W/C)) bola ešte v rozostavanom stave u výrobcu.
    Ako mnohú inú vhodnú koristnú techniku, aj T.VIII zaradili Nemci do služby u svojich jednotiek. Používali ich pri hliadkovaní v Severnom a Stredozemnom mori. V stave 1./SAGr.126 a 3./SAGr.126 lietali v období od 9.5.1941 do 20.9.1942 zo základne Skaramanga pri Aténach. Potom ich nahradili Aradá Ar-196.


    14.mája 1940 sa podarilo ôsmim lietadlám uletieť do Anglicka. Tam boli zaradené do stavu No.320 (Dutch) Squadron RAF podriadenej Coastal Command a požívané pri doprovode konvojov. Tri boli stratené počas služby a zvyšné, pre nedostatok náhradných súčiastok, uskladnené. Koncom roku 1940 ich nahradili Lockheedy Hudson.
    V máji 1941 sa z okupovaného Amsterdamu podarilo uletieť štyrom holanďanom na ďalšom Fokkery T.VIII.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39521#150148Verze : 2
    Avatar
    en.wikipedia.org


    T.VIII-W RAF po vzletu z Pembroke Dock.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39521#498756Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kořistní německý T.VII-G v barvách 1. letka Průzkumné skupiny 126 (námořní), pravděpodobně ještě při seznamování se se stroji v roce 1941 v Travemünde. Později jednotka operovala Egejském moři.

    Zdroj: http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft26219.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39521#498760Verze : 2
    MOD