Supermarine Attacker F Mk.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Supermarine Attacker F Mk.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Supermarine Attacker F Mk.1 Supermarine Attacker F Mk.1
    Originální název:
    Original Name:
    Supermarine Attacker F Mk.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1950-DD.MM.1953 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), South Marston
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1950-DD.MM.1953
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    63 (TS409, TS413, TS416, WA469/498, WA505/534)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.07.1946 TS409 (prototyp)
    05.03.1950 WA469 (1. sériový)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3826 kg 8434 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5539 kg 12211 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.25 m 36ft 11in
    Délka:
    Length:
    11.43 m 37ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.02 m 9ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21 m2 226 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Nene 3 o tahu 22,7 kN Rolls-Royce Nene 3, thrust 5100 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1330 l
    1135 l přídavná nádrž
    292 Imp gal
    250 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    949.5 km/h v 0 m 590 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    571.3 km/h v ? m 355 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    32.3 m/s 6350 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,6 min do 9144 m 6,6 min to 30000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13716 m 45000 ft
    Dolet:
    Range:
    949.5 km 590 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1915.1 km 1190 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x 20mm kanon Hispano Mk.V Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    posledních 6 nebo 11 strojů bylo dokončeno jako FB Mk.1 a mohlo nést 8 neřízených raket RP-3 nebo 2 454kg bomby Last 6 or 11 F.1s were built as FB.1s, equipped with 8 RP-3 rockets or two 1000 lb bombs below wings
    Zdroje:
    Sources:
    Birtles, Philip. Supermarine Attacker, Swift and Scimitar, Postwar Military Aircraft 7. Ian Allan, London 1992. ISBN 0-7110-2034-5.
    Němeček, Václav. Supermarine 392 a 398 Attacker, L+K 1969/18.
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
    http://www.airvectors.net/avsuper.html
    www.airwar.ru



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39850#450336Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Supermarine Attacker F Mk.1 sa stal prvým bojovým prúdovým lietadlom námorného letectva Spojeného kráľovstva. A spolu so svojou modernizovanou verziou FB Mk.2 bol tiež jediným britským prúdovým stíhacím lietadlom, ktoré malo podvozok s oporou vzadu.


    Vývoj Supermarine Attacker sa začal v roku 1944 na zákalde požiadaviek Kráľovských vzdušných síl (RAF). Pri vývoji boli využité mnohé prvky z lietadla Supermarine Spiteful, vrátane laminárneho krídla. Prvý vzlet nového lietadla prebehol v roku 1946, ale ďalší vývoj bol poznačený stratou záujmu vzdušných síl o projekt. Naopak, o nové lietadlo začalo prejavovať záujem námorníctvo a preto došlo v júli 1947 k čiastočnej úprave projektu pre potreby námorného letectva (inštalácia pristávacieho háku, zväčšený rozsah tlmičov hlavného podvozku). Napriek záujmu o lietadlo pokračoval vývoj len pozvoľne a prvé lietadlá obdržala 800. peruť až v auguste 1951. Postupne bolo vyrobených 61 kusov verzií F.Mk 1 (stíhacia verzia, bez podvesnej výzbroje) a FB.Mk 1 (s možnosťou podvesu výzbroje pod krídla). Okrem verzie Mk 1 bola do výzbroje zaradená verzia FB. Mk 2 s novým prekrytom kabíny, efektívnejšími eleronami a ďalšími drobnými zmenami v celkovom počte 84 kusov. Ďalších 36 kusov v pozemnej úprave si prevzal Pakistan .


    Z výzbroje prvolíniových jendotiek boli Attackery vyradené po pomerne krátkej službe v roku 1954. Doslúžili u jednotiek dobrovoľných záloh, ktoré boli rozpustené v roku 1957.



    Supermarine Attacker, Mirovaja Aviacija 212; vydavateľstvo DeAgostiny, Moskva 2013
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39850#502566Verze : 0
    MOD
    Avatar
    výkres


    archív autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/39850#573224Verze : 2
    MOD