V rámci specifikace tzv. CMP (Canadian Military Pattern - viz: /topic/view/31995/) byly pro armádu vyráběny i dělostřelecké tahače (FAT).
U firmy Chevrolet (patřící koncernu General Motors of Canada) byl tahač vyráběn s řadovým, šestiválcovým benzínovým motorem o objemu 3548ccm. Maximální ýkon motoru byl 63 kW.
Firma Ford vybavila svůj model tahače osmiválcem (V8) o objemu 3 917 ccm s výkonem 71kW. Oba tahače byly postaveny na krátkém podvozku o rozvoru 101 palců, ale s velkými dvacetipalcovými koly. Podvozek byl doplněn navijákem.
Rozvor: 2565 mm (101in)
Délka: 4 293 mm
Šířka: 2 286 mm
Výška: 2 438 mm
Hmotnost: 4 900 kg
Vozidla používala kabiny No 11 - 13. Nejznámější z nich - No13 je charakteristická svými "podseknutými" čelními okny. Integrovaná kabina je nad zadním prostorem sešikmena a bývá nad ní umístěn rám s nosičem rezervního kola.
Vozidla FAT, kategorie CMP u armád Commonwealthu postupně doplňovala a nahrazovala britské tahače Morris Commercial C8 Quad.
Hlavní odlišností mezi modely firem Ford a Chevrolet bylo použití jiné pohonné jednotky a jiného typu náprav. Chevrolet používal tradičně nápravy typu Banjo, zatímco Fordy měly nápravy Split.
Rozlišit oba automobily vizuálně lze také podle masky chladiče. Ford používal masku tvořenou drátěnou sítí (oka jsou čtvercová - orientována svisle/vodorovně), zatímco Chevrolet má masku vyseknutou z plechu, s kosočtvercovými otvory.
Rozdílný je i způsob připevnění hrazdy k nárazníku.
S těmito typy tahačů se do vlasti vrátili i dělostřelci Československé samostatné obrněné brigády od Dunkerque.
U firmy Chevrolet (patřící koncernu General Motors of Canada) byl tahač vyráběn s řadovým, šestiválcovým benzínovým motorem o objemu 3548ccm. Maximální ýkon motoru byl 63 kW.
Firma Ford vybavila svůj model tahače osmiválcem (V8) o objemu 3 917 ccm s výkonem 71kW. Oba tahače byly postaveny na krátkém podvozku o rozvoru 101 palců, ale s velkými dvacetipalcovými koly. Podvozek byl doplněn navijákem.
Rozvor: 2565 mm (101in)
Délka: 4 293 mm
Šířka: 2 286 mm
Výška: 2 438 mm
Hmotnost: 4 900 kg
Vozidla používala kabiny No 11 - 13. Nejznámější z nich - No13 je charakteristická svými "podseknutými" čelními okny. Integrovaná kabina je nad zadním prostorem sešikmena a bývá nad ní umístěn rám s nosičem rezervního kola.
Vozidla FAT, kategorie CMP u armád Commonwealthu postupně doplňovala a nahrazovala britské tahače Morris Commercial C8 Quad.
Hlavní odlišností mezi modely firem Ford a Chevrolet bylo použití jiné pohonné jednotky a jiného typu náprav. Chevrolet používal tradičně nápravy typu Banjo, zatímco Fordy měly nápravy Split.
Rozlišit oba automobily vizuálně lze také podle masky chladiče. Ford používal masku tvořenou drátěnou sítí (oka jsou čtvercová - orientována svisle/vodorovně), zatímco Chevrolet má masku vyseknutou z plechu, s kosočtvercovými otvory.
Rozdílný je i způsob připevnění hrazdy k nárazníku.
S těmito typy tahačů se do vlasti vrátili i dělostřelci Československé samostatné obrněné brigády od Dunkerque.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |