GBR - Land Rover

přehled

Diskuse

...
GBR - Land Rover - Lineup at the Norwegian club landstreff (national meet-up) 2003

Lineup at the Norwegian club landstreff (national meet-up) 2003
GBR - Land Rover - Old and new (2005)

Old and new (2005)
GBR - Land Rover - Offloading from a C-5 Galaxy in Namibia (1989)

Offloading from a C-5 Galaxy in Namibia (1989)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160951 Verze : 0
Series I
GBR - Land Rover - 1957 Series I Station Wagon (2005)

1957 Series I Station Wagon (2005)
GBR - Land Rover - Series I hardtop (2005)

Series I hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 14th US Engineer Battallion in Pyongyang, North Korea, November 1950, commandering a British Series I Land Rover

14th US Engineer Battallion in Pyongyang, North Korea, November 1950, commandering a British Series I Land Rover
GBR - Land Rover - 1952 Series I

1952 Series I
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160952 Verze : 0
Defender 90, 110
90STW Hard Top, St. Wagon

Motor
Zdvihový objem (ccm)
2495
Počet válců
5
Největší výkon
122 Ps (90 kW) 4200 ot./min.
Největší točivý moment
300 Nm 1950 ot./min.


Převodné ústrojí
Suchá jednokotoučová spojka s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou, mezinápravový diferenciál s možností manuální aktivace.


Karoserie
Hliníková uložená na rámu.


Podvozek
Tuhá přední a zadní náprava uložené na rámu a stabilizované panhardskými tyčemi.


Řízení
Šnekové s posilovačem


Brzdy
Dvouokruhové brzdy s posilovačem, na přání ABS a ETC (elektronická kontrola prokluzu).

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost
1815 kg Hard Top
1900 kg St. Wagon
Nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu
3500 kg

Provozní vlastnosti
Nejvyšší rychlost

130 km/h
Spotřeba
město
11,9 l
mimo město
8,8 l
kombinovaná
10 l
Objem palivové nádrže
60 l
GBR - Land Rover - 1986 90

1986 90
GBR - Land Rover - 110 crew cab pickup (2005)

110 crew cab pickup (2005)
GBR - Land Rover - Defender 110 station wagon (2005)

Defender 110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - Defender 110 hardtop (2005)

Defender 110 hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 110 crew cab recovery vehicle (2005)

110 crew cab recovery vehicle (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 station wagon (2005)

110 station wagon (2005)
GBR - Land Rover - 110 patrol vehicles in Iraq

110 patrol vehicles in Iraq
GBR - Land Rover - 130 crew cab (2005)

130 crew cab (2005)
GBR - Land Rover - 90 hardtop (2005)

90 hardtop (2005)
GBR - Land Rover - 90 softtop (2005)

90 softtop (2005)
GBR - Land Rover - US Army Rangers Multi Role Combat Vehicle (MRCV) (2001)

US Army Rangers Multi Role Combat Vehicle (MRCV) (2001)
GBR - Land Rover - 1999 Defender 90 Td5

1999 Defender 90 Td5
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160955 Verze : 0
Nešlo by toto usporiadať nejako inak? Je tu veľa fotiek rôznych verzií Land Roverov, ale nie je to spracované ani ako prehľadové fórum, ani ako faktografické fórum....
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160972 Verze : 0
Dovolím si tvrdit, že přehledné uspořádání Land Roverů je dost obtížné. Jenom ten základní typ, který se nám pod pojmem Land Rover vybaví, se vyrábí už ve čtvrté generaci a jenom tato čtvrtá generace (čili Defender) se dnes vyrábí v devíti základních variantách a to nepočítám varianty speciální, malosériové či nástavby a už vůbec ne varianty motorové apod.


Ale pokusím se o to:


Land Rover Series I
- Station Wagon
- Soft Top
- Crew Cab


Land Rover Series II
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Crew Cab


Land Rover Series IIA - mezigenerace
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Crew Cab


Land Rover Series III
- 88 Station Wagon
- 88 Soft Top
- 88 Crew Cab
- 88 Lightweight
- 109 Station Wagon
- 109 Soft Top
- 109 Pick-up


Land Rover Defender
- 90 Station Wagon
- 90 Hard Top
- 90 Soft Top
- 110 Station Wagon
- 110 Hard Top
- 110 Soft Top
- 110 Crew Cab
- 130 Single Chassis Cab
- 130 Crew Cab


A to jsem určitě na něco zapoměl Wink
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#160995 Verze : 0
Myslím že se v rámci sériového provedení dělí podle rozvoru náprav (tedy třeba 90 a 110) to další už jsou verze karoserie (ne vozidla). samozřejmě jsou různé nástavby (i speciální jako sanitní ...) ale to už nejsou verze vozu ale zase karoserie.
Existují i speciální tříosé verze (myslím že jsou používány v Austrálii)
První verze se dělala i v Belgii (jako Minerva) a Německu (u firmy Vidal-Tempo)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161043 Verze : 0

Citace - bitaxe :

Myslím že se v rámci sériového provedení dělí podle rozvoru náprav (tedy třeba 90 a 110)

... ještě 130 - to číslo udává rozvor náprav v palcích. U starších modelů je to stejné - 88 a 109.


Citace - bitaxe :

První verze se dělala i v Belgii (jako Minerva) a Německu (u firmy Vidal-Tempo)

Series III se někdy od 80. let licenčně vyráběla ve Španělsku jako Santana. V trochu faceliftované podobě se vyrábí dodnes, ale podvozek je pořád starý Series III a motor je Iveco.
Defender se licenčně vyrábí v Turecku u firmy Otokar.
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161136 Verze : 0
110 STW
Hard Top, St. Wagon, Crew Cab


Motor
vznětový přeplňovaný s mezichladičem stlač. vzduchu
rozvod-OHC
počet ventilů-10
vstřikování paliva-přímé vstřikování common rail
objem motoru (ccm)-2495
kompresní poměr-19,5 : 1
max. výkon (PS/kW/ot./min.)-122 / 90 / 4200
max. kroutící moment (Nm/ot./min.)-300 / 1950


Karoserie celohliníková
Hard Top-3 dv.
St. Wagon-5 dv.
Crew Cab-4 dv.


Hard Top/St. Wagon/Crew Cab
délka včetně rezervního kola (mm)- 4599/4599/4439
šířka (mm) 1790
výška při zatížení na celkovou hmotnost (mm)-2059/2059/2035
rozchod vpředu (mm) 1486
rozchod vzadu (mm) 1486
rozvor (mm) 2794
vzdálenost mezi podběhy kol (mm) 925
délka ložného plochy (mm) 1900/1900/1020
šířka ložné plochy (mm) 1430/1430/1450
výška ložné plochy (mm) 1205/1175/1205


Provoz v terénu
stoupavost (při pohotovostní hmotnosti) 45°
statická boční stabilita 30°
úhel nájezdu (při pohotovostní hmotnosti) 50°
úhel odjezdu bez závěs. kloubu (při pohotovostní hmotnosti) 35°
úhel zlomu 152°
hloubka brodění (mm) 500
max. světlá výška (nenaložený) (mm) 215


Hmotnosti a zatížení
Hard Top/St. Wagon/Crew Cab
provozní hmotnost (kg) 1920/2125/1995
max. zatížení na přední nápravu (kg) 1200
max. zatížení na zadní nápravu (kg) 1850/1750/1850
celková hmotnost (kg) 3050/2950/3050
max. zatížení na přední nápravu při zvýšené únosnosti (kg) -/-/1850
max. zatížení na zadní nápravu při zvýšené únosnosti (kg) -/-/2200
celková hmotnost při zvýšené únosnosti (kg) -/-/3500


Hmotnosti přívěsů
na silnici (nebrzděný) (kg) 750
v terénu (nebrzděný) (kg) 500
na silnici (brzděný) (kg) 3500
v terénu (brzděný) (kg) 1000
střešní nosič na silnici (kg) 150


Elektrika
napětí baterie 12V
alternátor 120A


Převodovka
náhon stálý 4x4
počet stupňů (redukční / hlavní) 5 / 5
ovládání- manuální
uzávěrka diferenciálu-mezinápravového


Brzdy
přední-kotoučové s vnitřním chlazením
zadní-kotoučové
pneumatiky-7.50 x R16"


Výkony
max. rychlost (km/h)-129


Spotřeby (l / 100 km)
městský provoz-12,2
mimoměstský provoz-9,5
kombinovaný provoz-10,5
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161163 Verze : 0
no to jsem pěknej ocásek Embarassed Embarassed
budu muset kontaktovat admina nebo moda a dát vše dopořádku(dřív než po volbách to nestihnu)
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#161374 Verze : 0
Land Rover Series I Soft Top. V tejto úprave slúžil u RAF na prepravu V.I.P.s pri rôznych oficiálnych príležitostiach. Naleštený krásavec je z expozície RAF Musea Cosford.
URL : https://www.valka.cz/GBR-Land-Rover-t41419#176626 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více