Název: Name: | Kawaniši J3K1 Ši-17B (Ocú) | Kawanishi J3K1 Shi-17 Otsu |
Originální název: Original Name: | J3K1 海军陆基"17"试"乙"型战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt / project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4410 kg | 9722 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 10,118 m | 33ft 2,35in |
Výška: Height: | 4,130 m | 13ft 6,59in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,00 m2 | 279.86 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,62 kg/m2 | 34.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK9A (Ha-43-41), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovémm výkonu 1 618 kW (2200 k), 1 522 kW (2070 k) v h= 1 000 m, 1 420 kW (1930 k) v h= 5 000 m a 1 324 kW (1800 k) v h= 6 000 m. Vrtule čtyřlistá konstantní rychlostí otáčení o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi MK9A (Ha-43-41) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,170 hp for take-off, 2,042 hp at 3,280 ft, 1,904 at 16,405 ft and 1,775 hp at 19,685 ft, driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 685 km/h v 8000 m | 425.6 mph in 26247 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11600 m | 38058 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Typ 5 ráže 30 mm v křídlech a 2x pevný kulomet Typ 3 ráže 13,2 mm nad motorem. | Two fixed forward-firing 1.181 inchs Type 5 cannons in the wing-mounted and two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns in the upper fuselage decking. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | J3K1 海军陆基"17"试"乙"型战斗机 - Experimentální námořní přepafový stíhací letoun J3K1 17-Ši B. Projekt přepadového stíhacího letounu byl v roce 1942 ukončen ve prospěch právě dokončovaného plovákového stíhače N1K1 Kjófú. Tento plovákový stíhač svými výkony sliboval jednodušší vývoj pozemního letounu N1K1-J Šiden. Továrna Kawaniši Kokuki K. K. se v koncem roku ke zrušenému projektu vrátila. Stalo se tak na základě specifikací 18-Ši a projekt byl upraven do nové podoby pod novým označením J6K1 Jimpu. | J3K1 海军陆基"17"试"乙"型战斗机 - Navy Experimental 17-Shi Otsu (B) Type Interceptor Fighter. The Kawanishi J3K1 was a land based interceptor designed for the Japanese navy, the project was canceled early in the design stage. The J3K1 would have been a fairly standard fighter, powered by the Mitsubishi MK9A radial engine. The J3K1 was developed during 1942, but at the same time Kawanishi Kokuki K.K. were developed a land-based version of their N1K1 Kyofu (Rex) floatplane fighter, the N1K1-J Shiden (George). This fighter has been preferred and project J3K1 was canceled. In 1943 Kawanishi Kokuki K.K. returned to the project Interceptor and developed with the new designation J6K1 Jimpu. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.3, Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1982 archiv autora |