CZE - ROSS R210.12 VV 6x6

Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZE - ROSS R210.12 VV 6x6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    ROSS R210.12 VV 6x6 ROSS R210.12 VV 6x6
    Originální název:
    Original Name:
    ROSS R210.12 VV 6x6
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Roudnické strojírny a slévárny a.s., Roudnice nad Labem
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1997-DD.MM.1997
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    15
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.199R ?
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 1 + 20
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    6710 kg 14793 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    5290 kg 11662 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    12000 kg 26455 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    100001) kg 220461) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    220002) kg 485022) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7095 mm 23ft 3in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2490 mm 8ft 2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3250 mm 10ft 8in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    420 mm 1ft 4.5in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3150 mm - 1200 mm 124in - 47in
    Rozchod:
    Track:
    2000 mm - přední náprava
    1985 mm - zadní nápravy
    79in - front axle
    78in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní (pneumatická, bubnové brzdy)
    parkovací
    odlehčovací
    service brake (pressure-assisted, drum brakes)
    parking brake
    engine brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    24 V 24 V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Renault MIDR 06.02.26 W 4
    - řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
    - počet válců: 6 v řadě
    - vrtání: 102 mm
    - zdvih: 126 mm
    - objem válců: 6,177 l
    - maximální točivý moment: 655 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 154 kW při 2500 ot/min
    Renault MIDR 06.02.26 W 4
    - in-line, liquid cooled, turbocharged and charge-air-cooled direct injection, diesel
    - number of cylinders: 6 in line
    - bore: 4.02 in
    - stroke: 4.96 in
    - swept volume: 377 cu in
    - maximum torque: 483 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 207 bhp (209 PS) at 2500 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Eaton 4106D
    - mechanická, 5+1, manuální, synchronizovaná
    Eaton 4106D
    - mechanical, 5+1, manual, synchromeshed
    Spojka:
    Clutch:
    jednolamelová suchá spojka - single plate, dry clutch
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    92 km/h 57.2 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    20,8 ? l/100 km 13.58 ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    865 km 538 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    45 ° 100 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,0 m 39,4in
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 8000 kg v terénu
    2) na silnici, 20000 kg v terénu

    valníková plošina:
    - vnitřní délka: 4 740 mm
    - vnitřní šířka: 2 400 mm
    1) on the road, off-road 17637 lb
    2) on the road, off-road 44092 lb

    cargo bed:
    - inner length: 187 in
    - inner width: 94 in
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/41679#503114Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    ROSS R210.12 VV 6x6

    Valníkový terénní nákladní automobil určený k přepravě až 20 osob a nákladu do maximální hmotnosti 5 290 kg.

    Byl vybrán ve výběrovém řízení v roce 1996 jako nástupce zastaralých Praga V3S. V roce 1997 bylo v rámci ověřovací série pro potřeby AČR dodáno 15 vozidel ve verzi vojenský valník. Později bylo nakoupeno několik automobilů se skříňovými nástavbami (prototyp MRRP 4p) a ve verzi pro výcvik řidičů se zdvojeným ovládáním. V roce 1998 byla mezi výrobcem a českou armádou podepsána rámcová smlouva, podle níž měly dodávky těchto vozidel pokračovat až do roku 2003. K tomu však nakonec nedošlo, protože další objednávky ze strany AČR byly prakticky zastaveny, z čehož pro výrobce vyplývaly značně negativní důsledky. Do vývoje a výroby typu R210 totiž investoval nemalé finanční prostředky, které se mu tímto krokem nevrátily, což byl jeden z důvodů jeho následného konce.

    V řadách české armády je R210.12 VV používán pouze ve velmi malém počtu (mezi roky 1997 až 1999 mělo být pro armádu vyrobeno 21 vozů, patrně všech verzí), protože jeho výrobce, společnost ROSS (Roudnické strojírny a slévárny), nakonec zkrachoval. Konstrukční dokumentaci a duševní práva k výrobě zakoupila na konci roku 2002 kopřivnická Tatra, která na jejich základě připravila vozidlo R210M.

    Na konci první dekády nového tisíciletí patřila k největším uživatelům těchto vozidel v řadách AČR Základna munice v Týništi nad Orlicí, která provozovala čtveřici R210.12 VV. Další dva kusy v roce 2008 provozoval 157. záchranný prapor. V této době se však nad dalším působením těchto automobilů v řadách české armády začala pomalu stahovat mračna. V roce 2011 bylo vyřazeno šest vozidel (čtyři z nich - VPZ 221 01-51, 230 45-24, 450 58-88, 469 94-46 - jsou na fotografiích níže), která byla Ministerstvem obrany nabízena k odprodeji většinou za částku 166 800 Kč. Jeden R210 odkoupila pražská firma pořádající expediční cesty. Stroj byl opatřen skříňovou nástavbou a slouží jako asistenční vozidlo pro dálkové rallye. Další (pravděpodobně tři) vozy zakoupil výrobce autojeřábů a přestavěl po jednom kuse na typ AD-10 a AD-080. V roce 2012 se v běžném armádním provozu nenacházel zřejmě již žádný R210.12 VV.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/41679#162914Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    Dva automobily ROSS R210.12 VV (VPZ 233 88-95 a 397 79-30), které na konci devadesátých let sloužily u 43. výsadkového mechanizovaného praporu.

    (autor neznámý, via Internet)

    (autor neznámý, via Internet)

    (autor neznámý, via Internet)

    (autor neznámý, via Internet)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/41679#503115Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    ROSS R210.12 VV (VPZ 450 58-88) z výzbroje 156. záchranného praporu, červen 2006.
























    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/41679#162918Verze : 0
    Martin Smíšek MOD
    Avatar
    Vozidla R210 VV vyřazená z výzbroje AČR nabídnutá k odprodeji do civilního sektoru v roce 2011, Hroby u Tábora, květen 2012. Překupník vozidla nabízel za zhruba 350 000 Kč bez DPH.


    Fotografie: Jirka Novák











    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/41679#504509Verze : 0
    Martin Smíšek MOD