CAN - Canadair CL-289

AN/USD-502
     
Název:
Name:
Canadair CL-289 Canadair CL-289
Originální název:
Original Name:
Canadair CL-289
Kategorie:
Category:
bezpilotní průzkumný letoun unmanned reconnaissance aerial vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1988-DD.MM.1993 Dornier GmbH, Friedrichshafen
DD.MM.1988-DD.MM.1993 Canadair Group - Bombardier Inc., Montreal
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1988-DD.MM.1993
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~240
První vzlet:
Maiden Flight:
03.03.1980
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
vzlet pomocí katapultu nebo rampy, přistání na padáku catapult or launch pad take-off, landing on a parachute
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
jiné other
Podvozek:
Undercarriage:
jiný other
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
airbag airbag
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
127 kg 280 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
295 kg 650 lb
Rozpětí:
Wingspan:
1,32 m 4 ft 4 in
Délka:
Length:
3,61 m 11 ft 10 ⅛ in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
KHD T117 o tahu 1,07 kN
pomocný raketový motor Bristol Aerospace o tahu 32,03 kN
KHD T117, thrust 242 lb
Bristol Aerospace rocket booster, thrust 7200 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
740 km/h v ? m 460 mph in ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Maximální dolet:
Maximum Range:
200 km 124 mi
Vytrvalost:
Endurance:
0,5 h
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
kamera Zeiss KRb 8/24D
infračervený skener SAGEM Corsaire
radar se syntetickou aperturou SWORD
Zeiss KRb 8/24D camera
SAGEM Corsaire IR scanner
SWORD synthetic aperture radar
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Munson, Kenneth. World Unmanned Aircraft. Jane's Publishing Company, London 1988. ISBN 0-7106-041.
Munson, Kenneth. Jane's Unmanned Aerial Vehicles and Targets. Jane's Information Group Ltd. Coulsdon 2005. ISBN: 0-7106-1257-5.
documents.techno-science.ca
URL : https://www.valka.cz/CAN-Canadair-CL-289-t41767#714768 Verze : 0
Kanadsko - nemecký projekt BP, na ktorého vzniku sa však podieľala i francouzská firma Société Anonyme de Télécommunications. Trup BP s dĺžkou 3,48m je valcovitý so štvoricou nosných plôch v zadnej časti trupu orientovaných do X a malými riadiacimi plochami v prednej časti prostriedku. BP je poháňaný prúdovým motorom, ktorý je umiestnený v zadnej časti trupu. Dosahuje veľmi vysokú cestovnú rýchlosť 740 km/h, dosah je do 400 km a vytrvalosť 50 minút, štartovacia hmotnosť 250 kg. Prostriedok vzlieta z rampy namontovanej na nákladnom automobile pomocou štartovacieho raketového motora, ktorý sa po zrýchlení na letovú rýchlosť odhadzuje. Automatický letový program môže obsahovať až 10 záujmových cieľov. CL - 289 pristáva v stanovenej oblasti na padákoch a dopad tlmia nafukovacie balóny. Na vedenie prieskumu využíva televíznu i termovíznu kameru, predpokladá sa pripravenie inštalácie rádiolokátora typu SAR, prieskumné vybavenie na RCHB prieskum. Typickú konfigurácia prieskumného systému pozostáva z 5 BP, vlečného-transportného zariadenia, riadiaceho a vyhodnocovacieho strediska a elektrocentrály.


zdroj: Jane´s UAVs Systems 2000 - 2001
URL : https://www.valka.cz/CAN-Canadair-CL-289-t41767#182754 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více