Název: Name: | Arsenal VG.36 C.1 | Arsenal VG.36 C.1 |
Originální název: Original Name: | Arsenal VG.36 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.02.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2010 kg | 4431 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2900 kg | 6393 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | 35ft 5,19in |
Délka: Length: | 8,640 m | 28ft 4,16in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 9,91in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,00 m2 | 150.69 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 207,143 kg/m2 | 42.43 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Y-51 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW a max. výkon 808 kW. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Hispano-Suiza 12Y-51 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 986 hp for take-off and maximum power output 1,085 hp, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 7000 m | 366.6 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 524 km/h v 3800 m | 325.6 mph in 12467 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,4 m/s | 2834.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule s 60 granáty a 4x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech, aždy s 500 náboji. | One fixed forward-firing 0.79 inch HS-404 cannon mounted in the axis of the propeller 60 rounds and four fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns mounted in the wings, 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Krom instalovaného výkonnějšího motoru se od VG-33 odlišoval dokonalejší aerodynamikou, zejména chladič kapaliny vykazoval menší odpor. Arsenal VG-36C.1 měl na výrobních linkách postupně nahradit typ VG-33C.1, avšak k tomu nikdy nedošlo. Jediný prototyp byl zničen při havárii. | - |
Zdroje: Sources: | John F. Brindley, French Fighters of World War II, Volume One, Windsor, Berkshire, UK, Hylton Lacy Publishers Ltd., 1971, ISBN 0-85064-015-6. William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co. Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2. L+K č.7/1991, Václav němeček, Latadla 1939-45, Arsenal VG-33 až 39, www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/vg36.html archiv autora |