Cierva C.30A

     
Název:
Name:
Cierva C.30A Cierva C.30A
Originální název:
Original Name:
Cierva C.30A
Kategorie:
Category:
vírník autogyro
Výrobce:
Producer:
DD.07.1934-DD.MM.193R A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1934-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
78
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1933 C.30 G-ACFI
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
jiné uspořádání other configuration
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
553 kg 1220 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
816 kg 1800 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
? m ?
Délka trupu:
Fuselage Length:
6.01 m 19ft 8.5in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
3.37 m 11ft 0.75in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
11.28 m 37ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
99.89 m2 1075.21 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Genet Major IA o výkonu 104 kW Armstrong Genet Major IA, power 140 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
152.9 km/h v ? m 95 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.6 m/s 700 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
- m - ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
2438 m 8000 ft
Dolet:
Range:
458.7 km 285 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
(Rota Mk.I)








(Rota Mk.I)








Poznámka:
Note:
vírník


Licence:
Lioré et Olivier LeO C-30
Focke-Wulf C.30 Heuschrecke
autogyro


Under licence:
Lioré et Olivier LeO C-30
Focke-Wulf C.30 Heuschrecke
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Fernandez, Jose. Les autogires la Cierva C.30, Air Magazine 03.
Salajka, Martin: Vírník Cierva C.30, Modelář 1989 / 04
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#25587 Verze : 2
také přidám jednu fotku (z dneška z Duxfordu)
Cierva C.30A  -


URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#43536 Verze : 0
Avro jich údajně postavilo 78, z toho 12 jich bylo dodáno RAF jako Avro Rota Mk.I a tyto sloužily u 1448 Flight v Duxfordu, později u 529 Sqn. Právě u této Squadrony létaly jako kalibrační stroje, krom původních 12 armádních bylo převzato i dalších 13 původně civilních strojů. Kalibrační lety byly především podél jižního pobřeží.
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#165797 Verze : 3
Tento vírnik bol vyrábaný v licencii firmami Avro (Avro 671 Rota, 74 ks), Lioré et Olivier (LeO C-30, 64 ks) a Focke-Wulf (Fw C.30, 30 ks).


Varianty:


C.30 - prototyp poháňaný motorom Armstrong Siddeley Genet Major I (78 kW / 105 hp), vyrobený 1 ks firmou National Flying Services
C-30P - predsériová vylepšená varianta s motorom Armstrong Siddeley Genet Major IA, vyrobené 4 ks (1 firmou Airwork Ltd., 3 Avroú
C-30A - sériová varianta, výroba Avro


Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cierva_C.30
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#168391 Verze : 3
---
Cierva C.30A  -


Cierva C.30A  -


URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#165801 Verze : 0
muzeum Duxford, archiv autora
Cierva C.30A  -


Cierva C.30A  -


URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#310136 Verze : 0
Cierva C-30A v.č. 744 v Československém letectvu. Stroj objednalo a zakoupilo Ministerstvo národní obrany na základě objednávky čj.27.239-V/3.odd 1934, ze dne 25.8.1934, vyřizovaná byla firmou A.T.Klement, Fochova 22, čp.396, PRAHA XII. Objednávka zněla na "1 kompletní létadlo rotorové systém autogiro de la Cierva modelu C 30 s motorem Genet Major o 135 ks za 160.625,- Kč".
Stroj přelétl z Anglie mjr. Benesch (VTLÚ).


Jeho původní britská imatrikulace byla G-ACXV, v Československu dostal přeletovou imatrikulaci OK-IEA. Letový certifikát byl vydán 10.1.1935, majitel MNO, uživatel MNO Letňany. Letové osvědčení dostal 10.10.1935.


Užívatelem se stal Vojenský Technický Letecký Ústav (VTLÚ). V roce 1936 létal s trupovým označením S8 (na pravé straně 8S). Spolupráci s dělostřelectvem trénoval v červnu 1936 z letiště Borek (Malý Bor).


Další vírník tohoto typu provozovala společnost Baťa. Stroj s výrobním číslem 739 létal s trupovou imatrikulací OK-ATS. V roce 06.06.1935 s ním havaroval škpt. Karel Brázda na letišti Letňany.




Zdroj:
Martinec, Jan: Cierva C.30, Vojenské letectvo 2004 / 03
www.letistecr.cz
www.ipmsnymburk.com
www.cs-letectvi.cz
http://www.vrtulnik.cz/ww2/protektorat-borek.htm
www.militaryphotos.net


Edit: Janko PALIGA- doplnenie
Cierva C.30A  -


URL : https://www.valka.cz/Cierva-C-30A-t8675#336935 Verze : 7
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více