Lioré et Olivier LeO 21

     
Název:
Name:
Lioré et Olivier LeO 21 Lioré et Olivier LeO 21
Originální název:
Original Name:
Lioré et Olivier LeO 21
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1927 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1926
Osádka:
Crew:
2 + 18
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2690 kg 5930 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5498 kg 12121 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.76 m 74ft 8,05in
Délka:
Length:
15.40 m 50ft 6,29in
Výška:
Height:
4.30 m 14ft 1,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
106.50 m2 1146.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 9Ab Jupiter o výkonu 309 kW Gnome-Rhône 9Ab Jupiter, power 414 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
184 km/h v ? m 114.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 2000 m 12 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
požívané leteckou spoločnosťou Air-Union -
Zdroje:
Sources:
Munson, Kenneth. Airliners between the wars 1919-1939. Blandford Press, London 1972. ISBN 0-7137-05671.
www.aviafrance.com
http://www.hydroretro.net/etudegh/rayondor.pdf
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167382 Verze : 0
kresba a trojpohľadový výkres
Lioré et Olivier LeO 21 -


Lioré et Olivier LeO 21 - zo zbierok Daniela Kusrowa via www.timetableimages.com

zo zbierok Daniela Kusrowa via www.timetableimages.com
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167386 Verze : 0
Transportné lietadlo LeO 21 bolo postavené na báze bombardéra LeO 20 a svojou konštrukciou bolo podobné konštrukciám firmy Farman - niekoľkomotorový dvojplošník s motorami na spodnom krídle.
Oproti typu LeO 20 mal LeO 21 širší trup rozčlenený do niekoľkých častí (pripomínal Farman F-60). Vpredu bola malá kabína pre 6 osôb, nasledovala odkrytá pilotná kabína a za ňou pasažierska kabína pre 12 osôb. Lietadlo vynikalo hlavne možnosťou prepravy veľkého množstva osôb a preto sa s ním rátalo na najviac vyťaženej trase Európy medzi Parížom a Londýnom. LeO 21 s označenim F-AIFD prvkrát vzietol v auguste 1926. Od roku 1927 bol využívaný leteckou spoločnosťou Air Union na trase Paríž - Londýn, kde lietadli aj britské Armstrong Whitworth Argosy. francúzske lietadlá predčili britské nielen komfortom, ale aj rýchlosťou - boli schopné prepraviť pasažierov medzi Parížom a Londýnom za 2 hod 5 min. okrem základného typu LeO 21 na tejto trase lietal aj komfortnejší variant LeO 212. V roku 1929 sa začala prestavba prvého vyrobeného lietadla LeO 21 na verziu LeO 211 (umožňoval prepravu aj nákladu).
V roku 1933, v rámci reorganizácie civilného letectva, prevzala zostávajúcich 11 lietadiel LeO 21 spoločnosť Air France a začali byť využívané hlavne na prepravu nákladu. V roku 1934 (celkom nalietali dokopy cca 20000 letových hodin) boli lietadlá LeO 21 prevedené do vojenského letectva kde slúžili ako výsadkové lietadlá pre prepravu 20 vojakov.


Konštrukcia:


- dvojmotorový dvojplošník klasickej konštrukcie, trup pravouhlého prierezu s kovovou konštrukciou.
- v prednej časti krytá kabína pre 6 cestujúcich, za ňou vo vrchnej časti trupu odkrytá dvojmiestna pilotná kabína, za ktorou pokračovala ďalšia zakrytá kabína pre 12 pasažierov.
- krídla pravouhlého prierezu s drevenou konštrukciou, pokryté plátnom
- hviezdcové motory umiestnené v gondolách na spodnom krídle
- podvozok zakrytý aerodynamickými krytmi umiestnený na motorových gondolách.
Lioré et Olivier LeO 21 - LeO 21 (airwar.ru)

LeO 21 (airwar.ru)
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-21-t42426#167716 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více