Grumman S-2 Tracker

Grumman S2F - přehled verzí

Grumman S-2 Tracker
Přehled variant


XS2F-1 - 1952, protiponorkový letoun určený jako náhrada za AF-2S a AF-2W; motory Wright R-1820-76, radar AN/APS-33G v zatahovatelném radomu pod trupem, detektor magnetických anomálií v zádi, čtyřčlenná osádka; 2 prototypy
YS2F-1 - 1953, předsériová varianta, motory R-1820-82; 15 ks
S2F-1 - sériová varianta, více méně shodná s YS2F-1; stroje posledních sérií měly radar AN/APS-38; 740 ks
S2F-C - označení používané Japonskem pro dva stroje upravené na transportní
S2F-1T - pokročilý cvičný letoun, odstraněna výzbroj a radar; 228 konverzí S2F-1
S2F-1U - varianta pro zásobování a vlekání cvičných terčů; 51 (64+?) konverzí S2F-1
S2F-U - označení používané Japonskem pro 4 stroje upravené pro vlekání cvičných terčů
S2F-1S - modernizace s akustickým pátracím zařízením AN/AQA-3 Jezebel; 138 konverzí S2F-1
S2F-1S1 - modernizace předchozího s novou avionikou a Jezebel; 244
S2F-2 - 1954, varianta se zvětšenou asymetrickou pumovnicí umožňující nést jadernou hlubinnou pumu Mk 90; 60 ks
S2F-2P - jeden S2F-2 upravený na fotoprůzkumný
S2F-2U - varianta pro vlekání cvičných terčů; 48 (50?) konverzí S-2C
S2F-3 - 1959, zvětšená varianta se zvetšeným zásobou paliva a radarem AN/APS-88A; 100 ks
S2F-3S - 1962, poslední sériová varianta, automatický navigační systém ANS-30 a další elektronika; 252 ks


S-2A - označení S2F-1 po roce 1962
TS-2A - označení S2F-1T po roce 1962
US-2A - označení S2F-1U po roce 1962
S-2B - označení S2F-1S po roce 1962
US-2B - varianta pro zásobování a vlekání cvičných terčů, 5 cestujících; 75 (64?) konverzí různých variant S2F-1
S-2C - označení S2F-2 po roce 1962
RS-2C - označení S2F-2P po roce 1962
US-2C - označení S2F-2U po roce 1962
S-2D - označení S2F-3 po roce 1962
YAS-2D - navrhovaná noční bitevní varianta pro USAF
ES-2D - varianta s dodatečnou elektronikou pro provoz na raketových střelnicích; 7 konverzí S-2D
US-2D - varianta pro výcvik a transport, ponechán radom; 54? konverzí S-2D
S-2D - označení S2F-3S po roce 1962
S-2F - označení S2F-1S1 po roce 1962
US-2F - označení několika S-2F upravených na transportní
S-2G - modernizace S-2E s novou elektronikou, přechodný typ před zavedením S-3 Viking do služby; 60 konverzí
S-2N - 1970, nizozemské označení pro 18 strojů modernizovaných u Fairey Canada
US-2N - nizoemské označení pro 4 S-2N upravené na transportní
S-2 Turbo Tracker - 1986, požární konverze firmy Marsh Aviation, turbovrtulové motory Garrett TPE331-4
S-2T - konverze firmy Grumman s turbovrtulovými motory Garrett TPE331-1-5AW pro Tchaj-wan


CS2F-1 - 1956, kanadská licenční varianta S2F-1 s malými odlišnostmi, od počátku vybavení Julie/Jezebel; 44 ks
CS2F-2 - varianta s taktickým navigačním vybavením Litton; 57 ks
CS2F-3 - modernizace z 60. let s novou avionikou
CP-121 Mk.1/2/3 - označení CS2F po roce 1968
P-16 - brazilské označené pro S-2A
UP-16 - brazilské označení pro dva stroje upravené na transportní
P-16E - brazilské označené pro S-2E


TF-1 Trader - 1955, specializovaná transportní varianta s přepracovaným trupem; 83 ks
WF-2 Tracer - 1958, letoun včasné výstrahy s dvojitými ocasními plochami a radarem APS-82 v talíři nad trupem; 88 ks


Sullivan, Jim. S2F Tracker in Action, No.100. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1990. ISBN 0-89747-242-X.
Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
Francillon, René J. Grumman Aircraft since 1929. Putnam Aeronautical Books, London 1989. ISBN 0-85177-825-6.
URL : https://www.valka.cz/Grumman-S-2-Tracker-t43231#692791 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více