North American F-86K Sabre Dog

     
Název:
Name:
North American F-86K Sabre North American F-86K Sabre
Originální název:
Original Name:
North American F-86K Sabre
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1954-DD.MM.1956 North American Aviation, Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1954-DD.MM.1956
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
341
První vzlet:
Maiden Flight:
15.07.1954
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6063 kg 13367 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7372 kg 16252 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9149 kg 20171 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.31 1) m 37ft 1,25in1)
Délka:
Length:
12.47 m 40ft 11in
Výška:
Height:
4.57 m 15ft
Plocha křídla:
Wing Area:
26.75 2) m2 287,92) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
General Electric J47-GE-17B o tahu 24,13 kN / 33,36 kN s přídavným spalováním General Electric J47-GE-17B, thrust 5425 kN / 7500 lb.s.t. with afterburning
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2302 l
2x 454 l přídavná nádrž
608 US gal
2x 120 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1113.7 km/h v 0 m 692 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870.7 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
61 m/s 12000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.3 min do 12192 m 7.3 min to 40000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15118 m 49600 ft
Dolet:
Range:
437.7 km 272 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1197.4 km 744 mi
Výzbroj:
Armament:
4x 20 mm kanon M24A1, 132 nábojů na zbraň


2x AIM-9B Sidewinder
4x 20-mm M24A1 cannon, 132 rpg


2x AIM-9B Sidewinder
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
pro stoje s křídlem s křídlem F-40:
1) 11,92 m
2) 29,12 m2


221 ks bylo z dílů vyrobených mateřskou továrnou smontováno firmou Fiat v Turínu
for machines with F-40 wing:
1) 39ft 1,25in
2) 313.4 sq ft
Zdroje:
Sources:
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X.
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9.
Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9.
Wache, Siegfried. North American F-86K Sabre - The Sabre Dog in Luftwaffe Service. AirDOC, Erlangen 2007. ISBN 978-935687-58-3.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_17.html
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#483914 Verze : 0
North American F-86K Sabre Dog

F-86K Sabre Dog byl v podstatě zjednodušenou variantou stroje F-86D, která vznikla pro uplatnění v letectvech evropských spojenců USA v rámci NATO. Hlavní úpravu představovalo odstranění tehdy Američany přísně utajovaného systému řízení palby E-4 a jeho nahrazení jednoušším MG-4. Práce na F-86K zahájil North American v druhé polovině roku 1952, v lednu 1953 pak projevila zájem o výrobu letounů Itálie. Smlouva o licenční výrobě byla s italským Fiatem podepsána v květnu téhož roku. Aby se urychlily dodávky letounů spojencům pod taktovkou programu MDAP, bylo 120 letounů vyrobeno společností North American. První Sabre smontovaný v Itálii ke svému premiérovém letu odstartoval v květnu 1955. Letouny byly italským výrobcem montovány ze součástí dodaných z USA. F-86K byly v rámci tří kontraktů (jednalo s o letouny sérií NA-221, NA-232 a NA-242) vyráběny Fiatem až do roku 1958.
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#171697 Verze : 0
Tento německý F-86K Sabre (JD-249) je nyní exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. Kdysi sloužil u stíhací eskadry JG 74. Dodávky celkem 88 strojů pro západoněmecké letectvo započaly roku 1957. Původně se plánovalo, že se postaví dvě eskadry - JG 74 a JG 75. Ve skutečnosti byla zřízena pouze jedna z nich - JG 75, která byla následně přeznačena na JG 74. Ve službě u Luftwaffe setrvaly až do roku 1966, kdy je nahradily F-104G Starfigtery. Řada Sabrů si navíc moc nezalétala, protože byly uskladěny a drženy v záloze jako náhrada za případné operační ztráty. (fotografie ©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#171817 Verze : 0
F-86K Sabre (JD-249), Militärhistorisches Museum der Bundeswehr, Berlín, 2004.
North American F-86K Sabre Dog -


North American F-86K Sabre Dog -


URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#44380 Verze : 0
Tento F-86K (sériové číslo USAF: 55-4841, označení francouzského letectva: 13.PI) byl postaven italským Fiatem z dílů dodaných americkým North Americanem v rámci série NA-232 (červenec 1955). Všechny F-86K postavené Fiatem a určené pro francouzské letectvo sloužily u ECTT 1/13 a ECTT 2/13 (ECTT - Escadre de Chasse Tout Temps). První Sabre Dog obdržela ECTT 1/13 "Artois" v září 1956, přičemž dodávky letounů pro francouzské letectvo pokračovaly až do poloviny roku 1957. Letoun na fotografiích je zachycen ve zbarvení 2° escadrille (letky) z ECTT 2/13 "Alpes". Tato jednotka používala F-86K mezi květnem 1957 až květnem 1962, kdy se začala přezbrojovat na Mirage IIIC. (když se začala na Mirage IIIC na počátku roku 1962 přezbrojovat ECTT 1/13, předala své Sabre Dogy nově vzniklé ECTT 3/13 "Auvergne").

V roce 1960 začal Fiat modifikovat francouzské F-86K, čímž tyto letouny získaly možnost používat PLŘS AIM-9 Sidewinder. Tímto způsobem mělo být upraveno údajně 29 letadel. (fotografie ©Radek Havelka)




URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#201460 Verze : 0
Fiat F-86K 51-62 (MM55-4868) je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#384954 Verze : 0
Fiat F-86K 51-3 (54812) ve zbarvení 51° Stormo v Národním muzeu vědy a techniky Leonarda da Vinciho (Museo della Scienza e della Tecnologia "Leonardo da Vinci") v Milánu
18.4.2014
North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

North American F-86K Sabre Dog -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#511382 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více