Název: Name: | Grumman XF5F-1 Skyrocket | Grumman XF5F-1 Skyrocket |
Originální název: Original Name: | Grumman XF5F-1 Skyrocket | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.03.1940 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York | |
Období výroby: Production Period: | 30.06.1938-01.04.1940 objednávka - dokončení prototypu DD.MM.RRRR-15.07.1941 prováděny úpravy | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.04.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3624 kg | 7990 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4595 kg | 10130 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4941 kg | 10893 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,800 m | 42ft |
Délka: Length: | 8,780 m | 28ft 9,66in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,85in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,82 m2 | 234.87 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,587 kg/m2 | 43.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright XR-1820-40/42 Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 745,7 kW (1 014 k) při 2 300 ot/min, bojový výkon 895 kW (1 217 k) a nominální výkon 671 kW (912 k) v h= 4 267 m. Vrtule třílisté stavitelné, C5315-S o průměru 3 050 mm. Motory měly opačný směr otáčení. | Wright XR-1820-40/42 Cyclone nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 1,000 hp at 2,300 rpm for take-off, combat power output 1,200 hp and 900 hp at 2,300 rpm at 14,000 ft, driving a three blade variable-pitch propellers Type C5315-S of diameter 10ft. The engines had counterblow direction of rotation. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 049 l | 277 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 616.4 km/h v 5300 m | 383 mph in 17388 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 338 km/h v ? m | 210 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,33 m/s | 4000 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,17 min do 3000 m | 4,17 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10424 m | 34200 ft |
Dolet: Range: | 1255.3 km | 780 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1931.2 km | 1200 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, ve spodní části přídě, každý se 300 náboji. | Four fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in nose, 300 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Grumman XF5F Skyrocket byl prototyp dvoumotorového palubního stíhacího letounu, měl krátký trup, který nepřesahoval před nosnou plochu. Cely program byl ukončen 11. 12. 1944 po nouzovém přistání na břicho. | The Grumman XF5F Skyrocket was a prototype of a twin-engine shipboard fighter interceptor . The aircraft possessed a unique appearance in that the forward part of the fuselage did not extend forward of the wing. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the world, Grumman F7F Tigercat / XF5F Skyrocklet, No.100, BUNRIN-Do, Printed in Japan, August 1978. William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four, Fighters, London, Macdonald & Co.(Publishers), 1961. ISBN 0-356-01448-7. Bob Martin and Steve Ginter, Grumman XF5F-1 & XP-50 Skyrocket, Naval Fighters Number Thirty-One, 1995, ISBN-10: 0-94261-231-0 ourworlds.topcities.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/f5f.html archiv autora |