Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 G-2 | Messerschmitt Bf 109 G-2 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 G-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1942-DD.08.1942 Messerschmitt GmbH, Regensburg DD.06.1942-DD.12.1942 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.05.1942-DD.12.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1942-DD.12.1942 z toho / from that: DD.06.1942-DD.08.1942 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 10319-10479) DD.07.1942-DD.12.1942 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 10480-10863) DD.05.1942-DD.10.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 13401-14000) DD.06.1942-DD.08.1942 Messerschmitt (W.Nr.: 14151-14268) DD.10.1942-DD.12.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 14501-14850) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1586: Messerschmitt: 96 G-2 + 22 G-2/Trop (W.Nr.: 14151-14268) Erla-Maschinenwerk: 160 G-2 (W.Nr.: 10319-10479) + 384 G-2/Trop (W.Nr.: 10480-10863) Wiener Neustädter Flugzeugwerke: 350 G-2 (W.Nr.: 14501-14850) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2253 kg | 4967 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3100 kg | 6834 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3650 kg | 8047 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | 32 ft 6 ¾ in |
Délka: Length: | 8,940 m | 29 ft 4 in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8 ft 6 ⅜ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,1 m2 | 173.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 192.547 kg/m2 | 39.44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 605 A - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 Imp gal / 105.6 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 640 km/h v 6300 m | 398 mph in 20669 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 211) m/s | 41341) ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,14 min do 6000 m | 5,14 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 550 km | 342 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 8302) km | 5162) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů | 2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each 1x 20mm MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) počáteční stoupavost 2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem Rüstsätze: Bf 109 G-2/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb Bf 109 G-2/R2 - se závěsníkem ETC 50 VIIId Bf 109 G-2/R3 - s 300l přídavnou nádrží Bf 109 G-2/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem Rüstzustände: Bf 109 G-2/R1 - se dvěma 300l nádržemi pod křídlem a se závěsníkem ETC 500 IXb pod trupem (SC 500, SD 500) Bf 109 G-2/R2 - se systémem GM-1 a kamerou (Rb 20/30, Rb 50/30, Rb 75/30 nebo Rb 12.5/7x9) Umbausätze: Bf 109 G-2/U1 - s vrtulí Me P6 | 1) initial climb rate 2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage Rüstsätze: Bf 109 G-2/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack Bf 109 G-2/R2 - with ETC 50 VIIId bomb rack Bf 109 G-2/R3 - with 300l fuel tank Bf 109 G-2/R6 - with two MG 151/20 under wing Rüstzustände: Bf 109 G-2/R1 - with two 300l fuel tanks under wing and ETC 500 IXb pylon under fuselage (SC 500, SD 500) Bf 109 G-2/R2 - with GM-1 system and camera (Rb 20/30, Rb 50/30, Rb 75/30 or Rb 12.5/7x9) Umbausätze: Bf 109 G-2/U1 - with Me P6 propeller |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |