Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 F-2 | Messerschmitt Bf 109 F-2 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 F-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.194R-DD.05.1941 Messerschmitt GmbH, Regensburg DD.02.1941-DD.05.1941 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.11.1940-DD.06.1941 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben DD.02.1941-DD.08.1941 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde DD.01.1941-DD.04.1941 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1940-DD.08.1941 z toho / from that: DD.02.1941-DD.05.1941 Arado (W.Nr.: 5401-5558) DD.MM.RRRR-DD.02.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 5601-5790) DD.01.1941-DD.04.1941 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 6651-6822) DD.02.1941-DD.05.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8075-8266) DD.03.1941-DD.04.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 8901-9001) DD.04.1941-DD.05.1941 Messerschmitt (W.Nr.: 9151-9250) DD.06.1941-DD.08.1941 Arado (W.Nr.: 9535-9734) DD.11.1940-DD.06.1941 AGO (W.Nr.: 12601-12978) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1334: Messerschmitt: 33 (W.Nr.: 5601-5790) + 101 (W.Nr.: 8901-9001) + 100 (W.Nr.: 9151-9250) Erla Maschinenwerk: 192 (W.Nr.: 8075-8266) AGO: 378 (W.Nr.: 12601-12978) Arado: 158 (W.Nr.: 5401-5558) + 200 (W.Nr.: 9535-9734) Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 172 (W.Nr.: 6651-6822) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2020 kg | 4453 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2732 kg | 6023 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | 32ft 6,7in |
Délka: Length: | 8,940 m | 29ft 3,97in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 N - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2600 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 601 N - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1159 hp at 2600 rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 Imp gal / 105.6 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 595 km/h v ? m | 370 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 665 (?) km | 413 (?) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů 1x 15mm kanón MG 151/15 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů + Bf 109 F-2/B: 1x SC 250 4x SC 50 | 2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each 1x 15mm MG 151/15 cannon as Motorkanone, 200 rounds + Bf 109 F-2/B: 1x SC 250 4x SC 50 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 F, Flugzeug Profile 28 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |