Název: Name: | Curtiss XP-37 | Curtiss XP-37 |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 74I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1937-DD.04.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1937-DD.04.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (Sn. 37-375 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1937 DD.06.1939 po úpravách jako YP-37 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2391 kg | 5271 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2880 kg | 6349 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3013 kg | 6643 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 9,440 m | 31ft |
Výška: Height: | 2,890 m | 9ft 5,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 131,387 kg/m2 | 26.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-11 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 746 kW. Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček. | Allison V-1710-11 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,000 hp for take-off, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 547 km/h v 6096 m | 340 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 489 km/h v ? m | 303.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 6096 m | 7,1 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10668 m | 35000 ft |
Dolet: Range: | 781 km | 485.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1006 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem. | One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | Letoun byl vyjma instalovaného řadového motoru a tím i delšího trupu a vzad posunuté pilotní kabiny shodný s letounem Curtiss P-36 | The P-37 was the first attempt to match the existing P-36 (Hawk 75) fighter with a turbo-supercharged Allison liquid cooled inline engine in an effort to improve performance at higher altitudes. Because the supercharger was placed behind the engine, the pilot's cockpit had to be re-located further aft in order to maintain the airplane's balance. The result had a unacceptably detrimental effect on the pilot's view from the cockpit. The resulting aircraft was fast. Powered by the Allison V-1710-11 engine, which gave 1,000 hp at 20,000 feet, it became the first American fighter to reach 300 mph in level flight, reaching a top speed of 340 mph. The turbo-supercharger gave the XP-37 much better performance at altitude than the aircraft that replaced it, the P-40. However, the turbo-supercharger was not yet ready for active service The P-40, which had a less cumbersome gear-driven supercharger and a better pilot's view, was accepted for production instead. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England. http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html www.csd.uwo.ca http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html archiv autora |