Název: Name: | Curtiss Hawk 75A-4 | u RAF Curtiss Mohawk Mk.IV |
Originální název: Original Name: | Curtiss 75A-4C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 284 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2060 kg | 4542 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2610 kg | 5754 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3020 kg | 6658 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 4,02in |
Délka: Length: | 8,790 m | 28ft 10,06in |
Výška: Height: | 2,740 m | 8ft 11,87in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 119,07 kg/m2 | 24.39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-1820-G205A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 895 kW a 746 kW v h= 4 570 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami. | Wright R-1820-G205A Cyclone nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated at 1,200 hp for take-off and 1,000 hp at 15,000 ft, driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 4600 m | 323.1 mph in 15092 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,9 m/s | 3326.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,92 min do 4560 m | 4,92 min to 14961 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9980 m | 32743 ft |
Dolet: Range: | 1610 km | 1000.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý. U RAF byly kulomety nahrazeny britskými Browningy ráže 7,7 mm | Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg For RAF were machine guns FN Browning replaced by British 0.303in Browning machine guns |
Uživatelské státy: User States: | Francie Velká Británie Německo | France United Kingdom Germany |
Poznámka: Note: | Jednalo se o čtvrtou verzi původně vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2, ale poháněl ji devítiválcový motor Wright R-1820-G205A Cyclone. Francie převzala asi 6-7 letadel, několik jich bylo ztraceno v moři, několik jich zabavili Němci, asi 17 jich bylo vyloženo na Martiniku, 6 v Guadeloupe, později (1943-44) byly tyto letouny odeslány nezávislým Francouzům do Maroka, zbytek opět převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.IV. Motory Wright měly problémy a byly údajně nahrazovány motory Pratt & Whitney R-1830. | Last production batch for France, Hawk 75A-2 with 1,200 hp Wright R-1820-G205A Cyclone radial. The new engine had a short-chord cowling with a slightly greater diameter than on the Pratt & Whitney powered machines, and had no engine cowling flaps. 285 built, 81 delivered to France; others to Great Britain as Mohawk IV. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html archiv autora |