Great Lakes BG-1

     
Název:
Name:
Great Lakes BG-1 Great Lakes BG-1
Originální název:
Original Name:
Great Lakes BG-1
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.06.1933-DD.MM.1935 Great Lakes Aircraft Corp., Cleveland, Ohio
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
61 (9220, 9494/9520, 9534/9550, 9840/9855)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1770 kg 3903 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2879 kg 6347 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
8.76 m 28ft 9in
Výška:
Height:
3.35 m 11ft
Plocha křídla:
Wing Area:
35.67 m2 384 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1535-82 o výkonu 559 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Pratt & Whitney R-1535-82, power 750 hp
two-bladed Hamilton Standard variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
302.6 km/h v 2713 m 188 mph in 8900 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.5 min do 1524 m 5.5 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6126 m 20100 ft
Dolet:
Range:
883.5 km 549 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,65mm kulomet Browning
1x pohyblivý 7,65mm kulomet Browning

454 kg bomb
1x fixed .30 Browning machine gun
1x flexible .30 Browning machine gun

1000 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
http://www.aero-web.org/specs/greatlak/bg-1.htm

Great Lakes BG-1 - BG-1 letky VB-4, USS Ranger 1938. Ocas je zelený, pruh na spodku motorového krytu žlutý.

BG-1 letky VB-4, USS Ranger 1938. Ocas je zelený, pruh na spodku motorového krytu žlutý.
URL : https://www.valka.cz/Great-Lakes-BG-1-t45531#455660 Verze : 0
Great Lakes BG-1


Letoun byl navržen jako odpověď na požadavek amerického námořnictva na dvoumístný palubní střemhlavý bombardér schopný nést bomby o celkové hmotnosti 450 kg z roku 1932. Soutěže se účastnily firmy Great Lakes a Consolidated s letouny XBG-1, respektive XBY-1, což byly oba dvouplošníky s pevným podvozkem a motorem R-1535. U námořnictva nakonec uspěl stroj Great Lakes, který námořnictvo převzalo v polovině roku 1933. V listopadu 1933 pak byla objednána sériová varianta BG-1, lišící se od prototypu hlavně novou krytou kabinou, zahrnující prostor pilota i střelce. Sériové stroje začala od října 1934 přebírat letka VB-3B, umístěná na letadlové lodi USS Ranger a později Lexington. Tato jednotka, již pod názvem VB-4, byla se svými 19 stroji v červenci 1937 opět přemístěna na USS Ranger. O rok později VB-4 začala nahrazovat BG-1 jednoplošnými SB2U-1 a BG-1 byly a přesunuty k cvičným, spojovacím i jiným úkolům na pozemní základny námořnictva. Asi polovina z vyrobených strojů byla předána Marine Corps, kde sloužily u VB-4M a VB-6M, později přejmenovaných na VMB-2 a VMB-1. Krátce s BG-1 létala také VMS-1 na základně Quantico. Poslední mariňácké stroje byly z první linie vyřazeny v roce 1940.


Firma Great Lakes se také pokusila o modernizaci, pod označením XB2G-1 vznikl prototyp s upraveným, bachratějším trupem, ve kterém byla umístěna pumovnice, a zatahovacím podvozkem. O tuto modernizaci ale nebyl projeven zájem a projekt byl ukončen.


Zdroj:
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://www.cofe.ru/avia/G/G-41.htm
www.skywaysjournal.org/Images/strike_article.pdf
URL : https://www.valka.cz/Great-Lakes-BG-1-t45531#224912 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více