Název: Name: | Curtiss XP-36F | Curtiss XP-36F |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-36F | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.12.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.12.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (upravený z P-36A Serial 38-172) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2038 kg | 4493 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2649 kg | 5840 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3107 kg | 6850 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.38 m | 37ft 4in |
Délka: Length: | 8.69 m | 28ft 6in |
Výška: Height: | 2.90 m | 9ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.92 m2 | 236 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 120,85 kg/m2 | 24.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-13 Twin Wasp vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Pratt & Whitney R-1830-13 Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 397 l | 105 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 2743 m | 265 mph in 9000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 339.6 km/h v ? m | 211 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,1 m/s | 2775 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 1271.4 km | 790 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm s 200 náboji 1x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm s 500 náboji (oba nad motorem) 2x pevný kanón Madsen ráže 23 mm v pozdrech pod křídlem | One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right above the engine 200 rounds, one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AM-M2 left of the engine 600 rounds and two fixed forward-firing 0.906 inch Madsen cannons onder wings, 100 rpg. 2x 23 mm Madsen cannon under the wings |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Zkoušky byly zaměřeny zejména na dánské kanóny Madsen, letoun byl samozřejmě zbraněmi přetížen, demontáží zbraní byl vrácen na standard verze P-36A | - |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html archiv autora |