Název: Name: | Messerschmitt Bf 162 | Messerschmitt Bf 162 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 162 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.08.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.08.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 Finished Bf 162 V1 WerkNr. 817 Registration D-AIXA Bf 162 V2 WerkNr. 818 Registration D-AOBE Bf 162 V3 WerkNr. 819 Registration D-AOVI +2 Not finished | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.02.1937 1st prototype 31.10.1937 2nd prototype 07.07.1938 3rd prototype | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4400 kg | 9700 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5810 kg | 12809 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6318 kg | 13929 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,160 m | 56ft 3,59in |
Délka: Length: | 12,750 m | 41ft 9,97in |
Výška: Height: | 3,580 m | 11ft 8,93in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | 414.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 150,909 kg/m2 | 30.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 600Aa kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 706 kW (960 k), maximální výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 0 m a 669,3 kW (910 k) v h= 4 000 m). Vrtule trojlistá stavitelná. | Daimler-Benz DB 600Aa twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine, rated at 947 hp for take-off, combat power 986 hp at sea level and 898 hp at 13,123 ft, driving a three-blade variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 480 km/h v 3400 m | 298.3 mph in 11155 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 3400 m | 264.1 mph in 11155 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,0 m/s | 1771.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 785 km | 487.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve střelišti na konci kabiny, 500 nábojů. Pumový náklad: do 1 000 kg s přetížením. 10x 50 kg puma v pumovnici a 2x 250 kg pumy na vnějších závěsech. | One flexible 0.31 inch MG 15 machine gun in dorsal position, 500 rounds. Bomb load: Ten 110 lbs bombs internally and two 550 lbs bombs externally (overload). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Ministerstvo letectví plánovalo v období 1937 - 1938 nákup 65 lehkých bombardérů Bf 162. Zakázka nebyla sjednána, protože Luftwaffe potřebovala více stíhací Bf 109 a Bf 110. Z bombardovacích strojů byl upřednostněn Junkers Ju 88. Díly vyrobené pro další dva prototypy (V4 a V5) byly použity pro výrobu Bf 110. | Planned in the 1937/38 purchasing program : 65 aircraft, cancelled. RLM preferred the Ju 88 because of the high production pressure on Messerschmitt (Bf 109, Bf 110). Material for these machines were used in the Bf 110 production. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Third Reich, New York, Doubleday, 1972, ISBN 0-385-05782-2. Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5467-9. Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9. www.histaviation.com www.luftarchiv.de http://www.airwar.ru/enc/bww2/bf162.html http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32526.htm |