CZK - Avia 31 (Avia 31/4)

Ľahký nákladný automobil Avia 31, Avia 31/4


Ľahký nákladný automobil Avia 31, 4 x 2 x 2 je určený na prepravu osôb a materiálu po cestných komunikáciách. Podvozky sa vyrábali s tromi veľkosťami (dĺžkami) rámov, ktoré boli charakterizované rôznymi rázvormi náprav aj prevismi za zadnou nápravou. Typ Avia 31 bol odvodený od typu Avia 30. Prebral sa celý sortiment verzií. Do Avie 31 sa montovala aj pôvodná štvorstupňová prevodovka, vozidlo sa označovalo Avia 31/4. Všetky verzie mohli mať zadnú nápravu s uzávierkou diferenciálu aj bez nej. Automobily Avia 31 (Avia 31/4) valník a valník s plachtou sa vyrábali iba v prevedení N a L. Ostatné nástavby zostali zachované ako pri type Avia 31 aj s ich označením, ktoré sa nezmenilo.


Označenia vozidiel podľa typu rámu podvozka:
N - normálny rázvor 3240 mm, previs 1960 mm
K - zkrátený rázvor 2680 mm, previs 1280 mm
L - predĺžený rázvor 3640 mm, previs 2110 mm

Vozidlá sa vybavovali motorom s označením 712.18.



Technicko-taktické údaje


Základné rozmery
Rázvor náprav A 31 K: 2680 mm
Rázvor náprav A 31 N: 3240 mm
Rázvor náprav A 31 L: 3640 mm
Rozchod kolies prednej nápravy: 1642 mm
Rozchod kolies zadnej nápravy: 1544 mm
Dĺžka A 31 K: 5202 mm
Dĺžka A 31 N: 6392 mm
Dĺžka A 31 L: 7244 mm
Šírka: 2246 mm
Výška cez kabínu vodiča bez zaťaženia: 2265 mm
Výška cez plachtu bez zaťaženia: 3057 mm
Svetlá výška: 242 mm
Úložná plocha A 31 N: 4430 mm x 2246 mm
Úložná plocha A 31 L: 5220 mm x 2246 mm
Výška bočnice: 449 mm
Svetlá výška úložnej plochy: 1831 mm
Výška úložnej plochy nad zemou bez zaťaženia: 1212 mm


Hmotnosti
Pohotovostná hmotnosť A 31 N: 2860 kg
Pohotovostná hmotnosť A 31 L: 2930 kg
Užitočná hmotnosť A 31 N: 3130 kg
Užitočná hmotnosť A 31 L: 3060 kg
Celková hmotnosť A 31: 5990 kg


Jazdné vlastnosti
Maximálna rýchlosť: 85,5 km/h


Najvyššia stúpavosť Avia 31: 23,3 %
Najvyššia stúpavosť Avia 31/4: 24,2 %


Nájazdový uhol vpredu: 23st.
Nájazdový uhol vzadu: 16st.


Najmenší stopový polomer pri zatáčaní:
- A 31 N: 6,5 m
- A 31 L: 7,5 m


Dojazd na jednu nádrž: 540 km
Spotreba paliva: 13,8 l/100 km


Technické údaje konštrukčných skupín


Motor
Typ: 712.18
Druh: vznetový, štvortaktný, s priamym vstrekovaním paliva
Palivo: motorová nafta NM-35
Počet valcov: 4
Vŕtanie valcov: 102 mm
Zdvih valcov: 110 mm
Objem motora: 3595 cm3
Kompresný pomer: 17,5
Poradie vstreku paliva do valcov: 1-3-4-2
Maximálny výkon: 61 kW pri 3000 ot./min
Maximálny točivý moment: 213 N.m pri 1800 ot./min


Chladenie: kvapalinové, s nútenou cirkuláciou s napojením na výmenník chladiacej kvapaliny
Mazanie: tlakové, obežné
Čistič vzduchu – vzduchový filter: SANDRIK-ČOL 260 v olejovom kúpeli


Spojka
Druh: suchá, jednokotúčová, trecia
Ovládanie: mechanické (pedál riadenia)


Prevodovka
Druh: mechanická, päťstupňová, synchronizovaná (okrem prvého stupňa a spiatočky), možnosť pripojenia prídavného pohonu
Radenie: mechanické, radiaca páka pod volantom


Prídavný pohon (montáž iba k prevodovkám na špeciálnych nástavbách)
Druh: prírubová skriňa s jednoduchým prevodom čelnými ozubenými kolesami
Vyhotovenia:
- s prírubou pre napojenie čerpadla (ozubenie)
- s vývodom pre univerzálne použitie
Radenie: presúvaním objímky zubovej spojky elektropneumaticky z miesta vodiča


Nápravy
Počet: 2
Predná: riadená-riadiaca, nezávislé zavesenie kolies, zvarovaná, pevne spojená s rámom
Zadná: hnaná, tuhá, plávajúca, lisovaný most a nápravnica, zvarovaná
Diferenciál zadnej nápravy: kuželový s dvoma satelitmi
Pruženie: vinuté pružiny s progresívnou charakteristikou
Tlmiče: teleskopické, dvojplášťové
Pneumatiky: 6,50 / 20 10 PR, bezdušové, diagonálne
Kolesá: diskové, s priehlbinu v ráfe pre montáž bezdušových pneumatík
Riadenie: mechanické


Brzdy
Prevádzková: bubnová, čeľusťová (kolesová), dvojokruhová, hydraulická s posilňovačom
Núdzová: kolesová, na jeden z okruhov, bez posilňovača
Parkovacia: kolesová – zadnej nápravy, ovládaná mechanicky pákou s tiahlami z miesta vodiča


Kabína vodiča
Popis: čelná, zvarovaná z oceľových výliskov, dvojdverová, s odklápacím motorovým krytom pod stredným sedadlom
Počet miest: 3, na sedenie


Elektrická inštalácia
Elektrická sústava: jednovodičová
Napätie: 12 V
Ukostrenie: záporný pól
Akumulátor: 2 x 3T 150/6HI, 6 V / 150 Ah
Alternátor: PAL Magneton 14 V / 42 A
Spúšťač: PAL Magneton 12 V / 2,95 kW


Prevádzkové náplne a ich objemy
Palivová nádrž: 70 l
Olej v čističi vzduchu: 1,2l (druh: OA-M6-AD)
Mazanie motora: 9,5 l (druh: OA-M6-AD)
Prevodovka: 2,6 l (druh: OA-PP 80)
Prevodovka s prídavným pohonom: 3 l (druh: OA-PP 80)
Prevodovka riadenia: 0,45 l (druh: OA-PP 80)


Zdroj:
1. Tanková a automobilová technika v české a slovenské armáde, vydalo: nakladatelství Naše vojsko, r. 2003, ISBN 80-206-0684-X
URL : https://www.valka.cz/CZK-Avia-31-Avia-31-4-t46995#183787 Verze : 0
Avia A 31 Turbo (VPZ 320 95-78) 141. zásobovacího praporu 14. brigády logistické podpory
13.05.2011, Pardubice, letiště
CZK - Avia 31 (Avia 31/4) -


CZK - Avia 31 (Avia 31/4) -


CZK - Avia 31 (Avia 31/4) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Avia-31-Avia-31-4-t46995#401393 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více