RUM - Nesselsdorf Type 4R Jaguar

První automobil s pohonem 4x4 vyrobený v Kopřivnici
rok výroby 1908
motor řadový zážehový čtyřválec 13 619 ccm s rozvodem SV
výkon 58,9 kW
chlazení kapalinou
převodovka 4+1 bez redukce
rozvor 3530 mm
rozchod 1450 mm vpředu i vzadu
maximální rychlost 25 km/h
pohotovostní hmotnost 2500 kg
délka 6425 mm
šířka 1980 mm
výška 1815 mm


zvláštností bylo uspořádání válců ve dvou dvojicích za sebou
převodovka byla uprostřed a z ní byly vyvedeny hnací hřídele uložené v tuhých rourách na obě hnané nápravy ... důsledkem byla malá světlá výška, což byla v případě vojenského tahače nevýhoda
odpružení bylo listovými pery
kola byla loukoťová s ocelovým oráfováním (bez pneumatiky nebo gumové obruče)


Byl nabídnut armádě jako dělostřelecký tahač ale nebyl zařazen do výzbroje


zdroj
muzeum TATRA Kopřivnice
Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/RUM-Nesselsdorf-Type-4R-Jaguar-t47449#185373 Verze : 0

Diskuse

Vážení,
na internetu jsem narazil na několik textů a obrázek, které mají vztah k NW typ R4.


Odkazy
http://mujweb.cz/tatra.oldtimer/historie.htm
rudlaa.blog.cz
detroit-diesel8.livejournal.com
RUM - Nesselsdorf Type 4R Jaguar -


URL : https://www.valka.cz/RUM-Nesselsdorf-Type-4R-Jaguar-t47449#591959 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více