Grumman F6F-5N Hellcat

Grumman F6F-5E Hellcat
     
Název:
Name:
Grumman F6F-5N Hellcat Grumman F6F-5N Hellcat
Originální název:
Original Name:
Grumman F6F-5N Hellcat
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1434 (71463/72991)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4273 kg 9420 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5983 kg 13190 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6464 kg 14250 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.06 m 42ft 10in
Délka:
Length:
10.24 m 33ft 7in
Výška:
Height:
3.99 m 13ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
31.03 m2 334 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-10W o vzletovém výkonu 1491 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard Hydromatic o průměru 3 988 mm
Pratt & Whitney R-2800-10W, take-off power 2000 hp
three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard Hydromatic
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
946 l
2x 379 l přídavná nádrž
1x 568 l přídavná nádrž
250 US gal
2x 100 gal drop tank
1x 150 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
589 km/h v 7071 m 366 mph in 23200 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
267.2 km/h v ? m 166 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.4 m/s 2840 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.9 min do 3048 m 3.9 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11186 m 36700 ft
Dolet:
Range:
1416.2 km 880 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2631.3 km 1635 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanon M2 se zásobou 200 nábojů na hlaveň a
4x 12,7mm kulomet Colt-Browning M2 se zásobou 400 nábojů na hlaveň

1x 907kg bomba nebo
2x 227kg nebo 454kg bomba

6x raketa HVAR

2x 200 mm M2 cannon, 200 rpg, and
4x .50 in Colt-Browning M2 machine gun, 400 rpg

1y 2000 lb bomb or
2x 500 lb or 1000 lb bomb

6x HVAR rocket
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Letoun byl vybaven radarem AN/APS-6 o dosahu asi 8 km. Zavěšoval se v aerodynamickém krytu pod pravým křídlem. Tyto stroje byly také vybaveny výstražným radarem AN/APS-13 umístěným v zadní části trupu, který varoval pomocí klaksonu a červené kontrolky pilota před nepřítelem v zadní polosféře.

F6F-5E bylo malé množství konverzí F6F-5 s radiolokátorem AN/APS-4.
-
Zdroje:
Sources:
Jarski, Adam; Pajdosz, Waldemar. F6F Hellcat, Monografie Lotnicze 15. AJ-PRESS, Gdańsk 1994. ISBN 83-86208-05-8.
Sullivan, Jim. F6F Hellcat in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1979. ISBN 0-89747-088-5.
Kinzey, Bert. F6F Hellcat in detail and scale: Revised edition (D&S Vol.49). Squadron/Signal Publications, Carrollton 1996. ISBN 1-888974-00-1.
http://www.americancombatplanes.com/f6f_1.html
www.alternatewars.com
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#185758 Verze : 0
Obrázek F6F-5N Hellcat
http://www.drugisvetskirat.org/index.php?Page=f6f

Grumman F6F-5N Hellcat - F6F-5N z VMF(N)-533

F6F-5N z VMF(N)-533
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#186045 Verze : 0
Ještě jedno foto F6F-5N ( dobře jsou vidět hlavně kanónů ráže 20 mm)


en.wikipedia.org

Grumman F6F-5N Hellcat - F6F-5N z VF(N)-107 - srpen 1945

F6F-5N z VF(N)-107 - srpen 1945
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#186046 Verze : 0
Jěště jedna fotografie F6F-5N z pozdější produkce. Stroj nese pod křídly závěsníky na neřízené rakety HVAR a je vyzbrojen 20 mm kanóny.
Grumman F6F-5N Hellcat - F6F-5N
Foto podchází z časopisu: Monografie Lotnicze č.15 F6F Hellcat od autorů Adam Jarski a Waldemar Pajdosz 
ISSN 0867-7867 
ISBN 83-86208-05-8

F6F-5N
Foto podchází z časopisu: Monografie Lotnicze č.15 F6F Hellcat od autorů Adam Jarski a Waldemar Pajdosz
ISSN 0867-7867
ISBN 83-86208-05-8

URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#186061 Verze : 0
Letecké jednotky vyzbrojené SB2C-5


Obdobie / Period
Jednotka / Unit
Poznámka / Note
XX.XX.1945-XX.XX.1945
Stíhacia peruť 10 (VF-10)

XX.05.1946-15.11.1946
Torpédovacia peruť 58 (VT-58)

15.11.1946-XX.XX.XXXX
Útočná peruť 1L (VA-1L)






[i=]Zdroj: Grossnick, Roy A.: Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume I - The History of VA, VAH, VAK, VAL, VAP and VFA Squadrons; Naval Historical Center, Department of the Navy, Washington, D.C., 1995
databáza https://www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#312296 Verze : 0
Grumman F6F-5E Hellcat


Typ: Jednomotorový palubní noční stíhací letoun
Všechny parametry jsou shodné jako u verze F6F-5N.
Rozdíl mezi verzí "N" a "E" byl v použití radaru. Verze E měla pod pravým křídlem zavěšený starší typ radaru AN/APS-4.
Výzbroj většinou sestávala ze šesti kulometů ráže 12,7 mm.
Grumman F6F-5N Hellcat - F6F-5E Bu.No. 70678 s radarem AN/APS-4 - 1944
http://www.afwing.com/images/f6f/f6f-5e.jpg

F6F-5E Bu.No. 70678 s radarem AN/APS-4 - 1944
http://www.afwing.com/images/f6f/f6f-5e.jpg

URL : https://www.valka.cz/Grumman-F6F-5N-Hellcat-t47512#186056 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více