Hiro H1H3

Hiro H1H3 / 広廠 H1H3・一五式二号飛行艇
     
Název:
Name:
Hiro H1H3 Hiro H1H3
Originální název:
Original Name:
一五式二号飛行艇(H1H3)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1929
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4290 kg 9458 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6300 kg 13889 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,973 m 75ft 4,45in
Délka:
Length:
15,927 m 52ft 3in
Výška:
Height:
5,192 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
125,00 m2 1345.49 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50,40 kg/m2 10.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Loraine 3, kapalinou chlazené dvanáctiválce s válci do písmene W, výkon 331 kW (450 k) v h= 0 m při 1 850 ot/min.
Vrtule čtyřlisté dřevěné.
Loraine 3 twelve-cylinder liguid-cooled W type engine rated 444 hp at sea level at 1,850 rpm,
driving a fourblade wooden fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 1000 m 106.9 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
34,0 min do 3000 m 34,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
2210 km 1373.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním střelišti a
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: pumy do hmotnosti 200-300 kg.
One flexible bow-mounted 0.303 inch Vickers machine-gun and
one flexible dorsal mounted 0.303 inch Vickers machine-gun.
Bomb load: 881 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一五式二号飛行艇(H1H3)- Iči go-šiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Námořní hydroplán typu 15 model 2(H1H3)


Letová vytrvalost: 11 h


- Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva.
- Tato verze se vrátila k původním křídlům, která byla montována do posledních H1H1, tedy křídla s vyrovnávacími plochami na koncích křídel.
- Sériová výroba byla předána továrně Aichi Tokei Denki K. K.
一五式二号飛行艇(H1H3)- Ichi go-shiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Navy Type 15 Model 2 Flying-Boat (H1H3)


Endurance: 11,0 hours


The wings and tail were identical to later production H1H1s.
A weight reduction was achieved in this model, and it 600 kg lighter than the H1H1. Aichi was the builder of this last model of the Type 15 Flying-boat.
These flying-boats, successors to the F.5s were the main flying-boats until about 1938, making them the first successful Japanese-designed flying-boats in production in Japan.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#188542 Verze : 0
Fotografie z mého archivu
Hiro H1H3 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#188543 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h1h.html

Hiro H1H3 -


Hiro H1H3 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#572124 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více