Micubiši 2MR5

Mitsubishi 2MR5 / 三菱 「2MR5」
     
Název:
Name:
Micubiši 2MR5 Mitsubishi 2MR5
Originální název:
Original Name:
三菱 「2MR5」
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
900 kg 1984 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,5in
Délka:
Length:
7,150 m 23ft 5,5in
Výška:
Height:
3,129 m 10ft 3,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Mitsubishi Type Hi kpalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k); v h= 1 000 m byl výkon 221 kW (300 k).
Vrtule: dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů
Mitsubishi Type Hi (Hispano-Suiza) eight-cylinder water-cooled Vee engine rated at 335 hp for take-off and 296 hp at 3,280 ft,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
193 km/h v 1500 m 119.9 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1000 m 93.2 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 3000 m 14,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumy: 2x 30 kg
One flexible 0.303 in machine gun in rear open cockpit.
Bomb-load: Two 66 lb of bombs carried externally
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- Experimentální palubní průzkumný letoun
Letová vytrvalost: 5,0 hodin
The Mitsubishi Experimental Special-purpose Carrier Reconnaissance Aircraft (2MR5) was one of a series of aircraft designed for Mitsubishi by Dr Alexander Baumann of Stuttgart University.


Endurance: 5,0 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Micubiši 2MR5 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MR5-t48364#188808 Verze : 1
Stručná historie:
Vedení továrny Mitsubishi Nainenki Seizo Kabushiki Kaisha se rozhodlo, že nebude čekat na objednávku od velitelství námořního letectva a zcela z vlastní iniciativy postaví a později také předvede představitelům námořnictva moderní průzkumný letoun pro letadlové lodě. Nový letoun měl nahradit již zastarávající
„Palubní průzkumné letouny typu 10“ (2MR12MR4), který byl ve službě od roku 1922 a za jehož konstrukcí byl Herbert Smith.


Japonští inženýři Nobushiro Nakata a Takao Tokunaga pod vedením Dr. Alexandra Baumanna navrhli letoun opravdu moderně pojatou konstrukci letounu. Jednalo se o poměrně malý dvouplošník, jehož spodní křídlo mělo celokovovou konstrukci z oválných trubek (profil Rohre), potaženou duralovými panely, tím vznikly vodotěsné oddíly, které měly zabránit potopení letadla při nouzovém přistání na mořskou hladinu. Přistávací kapky byly štěrbinové, což byla tehdy také novinka a navíc křidélka bylo možno použít rovněž jako vztlakové klapky. Celkově byla konstrukce letounu odlehčena. Dva prototypy byly dokončeny v roce 1927 a zároveň jim bylo přiděleno označení 2MR5 (2= dvoumístný, M= Mitsubishi, R= Reconnaissance tedy průzkumný a 5= pátý typ v pořadí)


Zkoušky, které námořní letectvo zahájilo ještě v témže roce nedopadly příznivě, letounům byla vytýkána velmi obtížná pilotáž, která byla neslučitelná s provozem na palubách letadlových lodí. Další práce na tomto typu byly zastaveny a vývoj ukončen, v roce 1927 to byl již druhý neúspěch továrny Mitsubishi (po Mitsubishi 1MF9 Taka), jistým přínosem bylo získání nových poznatků a zkušeností, které konstruktéři mohli později využít např. při stavbě výkonných Ki-15 / C5M.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MR5-t48364#351461 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více