Micubiši C5M1 11 [Babs]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Micubiši C5M1 11 [Babs]

Mitsubishi C5M1 Model 11 / 三菱 C5M1・八式陸上偵察機一一型

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši C5M1 11 Mitsubishi C5M1 Typ 98 Model 11
    Originální název:
    Original Name:
    八式陸上偵察機一一型(C5M1)
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1938
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1605 kg 3538 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2197 kg 4844 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2400 kg 5291 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,000 m 39ft 4,5in
    Délka:
    Length:
    8,700 m 28ft 6,5in
    Výška:
    Height:
    3,456 m 11ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,36 m2 219.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    107,91 kg/m2 22.1 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Micubiši MK2A Zuisei 12 (Ha-31-12) vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 574 kW (780 k) při 2 540 ot/min a 644 kW (875 k) ve výšce 3 600 m při 2 540 ot/min.
    Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm.
    Mitsubishi MK2A Zuisei 12 (Ha-31-12) fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine,
    rated at 769 hp for take-off at 2,540 rpm and 863 hp at 11,800 ft at 2,540 rpm,
    driving a two-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 6,2in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    595 l 131 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    468 km/h v 4280 m 290.8 mph in 14042 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    296 km/h v 3600 m 183.9 mph in 11811 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,85 min do 3000 m 4,85 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8230 m 27001 ft
    Dolet:
    Range:
    1167 km 725 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2400 km 1491.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm. One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for observer
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    八式陸上偵察機一一型 - Námořní průzkumný letoun typ 98 model 11
    Spojenecké kódové jméno: Babs


    Kaigun Koku Hombu brzy po nepřijetí prototypů Nakadžima C3N1 (1937), pocítilo nedostatek průzkumných letounů. Námořníkům neunikly skvělé výkony armádních průzkumných letadel Micubiši Ki-15 a tak objednali u výrobce 20 mírně pozměněných letadel Ki-15-II. Nainstalován byl dvouhvězdicový motor Zuisei 12 a nezbytné námořní vybavení, maximální rychlost mírně poklesla, ale námořníci byli spokojeni. Objednání armádních letounů námořním letectvem byl úkaz téměř nevídaný a svědčí o tom, jak nutně námořnictvo potřebovalo specializovaná průzkumná letadla. Pouhý rok před tím admiralita spoléhala na palubní bombardéry B5N1, těch však byl vždy nedostatek.
    八式陸上偵察機一一型 - Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model I
    Allied Code Name: "Babs"


    The Japanese Navy, impressed by the performance of this army aircraft, ordered twenty slightly modified aeroplanes of the Ki-15-II under the designation “Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model 1," or Mitsubishi designation C5M1.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    ja.wikipedia.org
    http://www.go2war2.nl/artikel/302
    http://www.ijaafphotos.com/jbwki151.htm fotografie
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/49343#191460Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie námořní Babs
    Zdroj uveden výše




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/49343#191461Verze : 0
    MOD