Artillerie Generatorwagen M. 16 "C-Zug"
Vozidlo konstruoval Ferdinand Porsche, podle projektu generála Ottokara Landwehra von Pragenau. Sestava vozidel měla kombinovaný benzíno-elektrickým pohon. Vzhledem připomínala železniční vlak. Skládala se z generátorového vozidla a několika přívěsů. Všechna vozidla byla propojena elektrický rozvodem a měla v kolech druhých náprav vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.
Osádka:
- řidič: 1 osoba
- pomocník: 1 osoba
Technické údaje
- hmotnost max.: 9100 kg
Rozměry
- délka celková: 6350 mm
- šířka vpředu (přední osa): 2020 mm
- šířka vzadu (zadní osa): 2100 mm
- výška s řidičem: 2450 mm
- výška korby: 2255 mm
Pohonná jednotka
- motor, typ: Austro Daimler, typ neupřesněn
- druh: benzínový, vodou chlazený, 6 válců v řadě
- výkon: 73,6 kW (100 k) při 800 otáčkách za minutu
- generátor elektrického proudu: 70 kW
- elektromotory: trakční v každé druhé ose podvozku
- maximální rychlost: 14 km/h
Podvozek
- náhon kol: 4x2
- průměr kol: 1050 mm
- rozvor: 3250 mm
- rozchod vpředu: 1720 mm
- rozchod vzadu: 1600 mm
- kola přední: plnopryžová, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- kola zadní: plnopryžová zdvojená, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- zatížení 1. nápravy: 3150 kg
- zatížení 2. nápravy: 5950 kg
autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá
Artilleriegeneratorwagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 14.
Vozidlo konstruoval Ferdinand Porsche, podle projektu generála Ottokara Landwehra von Pragenau. Sestava vozidel měla kombinovaný benzíno-elektrickým pohon. Vzhledem připomínala železniční vlak. Skládala se z generátorového vozidla a několika přívěsů. Všechna vozidla byla propojena elektrický rozvodem a měla v kolech druhých náprav vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.
Osádka:
- řidič: 1 osoba
- pomocník: 1 osoba
Technické údaje
- hmotnost max.: 9100 kg
Rozměry
- délka celková: 6350 mm
- šířka vpředu (přední osa): 2020 mm
- šířka vzadu (zadní osa): 2100 mm
- výška s řidičem: 2450 mm
- výška korby: 2255 mm
Pohonná jednotka
- motor, typ: Austro Daimler, typ neupřesněn
- druh: benzínový, vodou chlazený, 6 válců v řadě
- výkon: 73,6 kW (100 k) při 800 otáčkách za minutu
- generátor elektrického proudu: 70 kW
- elektromotory: trakční v každé druhé ose podvozku
- maximální rychlost: 14 km/h
Podvozek
- náhon kol: 4x2
- průměr kol: 1050 mm
- rozvor: 3250 mm
- rozchod vpředu: 1720 mm
- rozchod vzadu: 1600 mm
- kola přední: plnopryžová, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- kola zadní: plnopryžová zdvojená, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- zatížení 1. nápravy: 3150 kg
- zatížení 2. nápravy: 5950 kg
autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá
Vladimír Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, Praha 1975, ISBN nemá
https://www.chez.com/porsche/Histo/chap3/Chap3.htm
www.geocities.com
www.butzi.cz
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Artilleriegeneratorwagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 14.