RUM - Artilleriegeneratorwagen M.16

benzínoelektrický dělostřelecký tahač Škoda Daimler
Artillerie Generatorwagen M. 16 "C-Zug"
Vozidlo konstruoval Ferdinand Porsche, podle projektu generála Ottokara Landwehra von Pragenau. Sestava vozidel měla kombinovaný benzíno-elektrickým pohon. Vzhledem připomínala železniční vlak. Skládala se z generátorového vozidla a několika přívěsů. Všechna vozidla byla propojena elektrický rozvodem a měla v kolech druhých náprav vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.

Osádka:
- řidič: 1 osoba
- pomocník: 1 osoba

Technické údaje
- hmotnost max.: 9100 kg

Rozměry
- délka celková: 6350 mm
- šířka vpředu (přední osa): 2020 mm
- šířka vzadu (zadní osa): 2100 mm
- výška s řidičem: 2450 mm
- výška korby: 2255 mm

Pohonná jednotka
- motor, typ: Austro Daimler, typ neupřesněn
- druh: benzínový, vodou chlazený, 6 válců v řadě
- výkon: 73,6 kW (100 k) při 800 otáčkách za minutu
- generátor elektrického proudu: 70 kW
- elektromotory: trakční v každé druhé ose podvozku
- maximální rychlost: 14 km/h

Podvozek
- náhon kol: 4x2
- průměr kol: 1050 mm
- rozvor: 3250 mm
- rozchod vpředu: 1720 mm
- rozchod vzadu: 1600 mm
- kola přední: plnopryžová, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- kola zadní: plnopryžová zdvojená, nebo ocelová pro jízdu po železnici
- zatížení 1. nápravy: 3150 kg
- zatížení 2. nápravy: 5950 kg

autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá
Vladimír Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, Praha 1975, ISBN nemá
https://www.chez.com/porsche/Histo/chap3/Chap3.htm
www.geocities.com
www.butzi.cz

RUM - Artilleriegeneratorwagen M.16 - Artilleriegeneratorwagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 14.

Artilleriegeneratorwagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 14.
URL : https://www.valka.cz/RUM-Artilleriegeneratorwagen-M-16-t50947#194970 Verze : 1
Fahrgestell M. 16 für Artilleriegeneratorwagen
Vozidlo konstruoval Ferdinand Porsche, podle projektu generála Ottokara Landwehra von Pragenau. Sestava vozidel měla kombinovaný benzíno-elektrickým pohon. Vzhledem připomínala železniční vlak. Skládala se z generátorového vozidla a několika přívěsů. Všechna vozidla byla propojena elektrický rozvodem a měla v kolech druhých náprav vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.

Osádka:
- brzdař: 4 osoby

Technické údaje
- hmotnost pohotovostní: 15336 kg

Rozměry
- délka pohotovostní: 9015 mm
- délka přepravní: dle potřeby
- šířka pohotovostní: 2460 mm
- šířka přepravní: dle potřeby
- šířka ložné základny oplenového ramena: 2100 mm
- výška pohotovostní: 1200 mm
- výška přepravní: dle potřeby

Pohonná jednotka
- elektromotory: trakční v každé druhé ose podvozku
- maximální rychlost: 14 km/h

Podvozek
- náhon kol: 8x4
- uspořádání: dva pojezdné dvounápravové vozíky s oplenovým čepem
- průměr kol: 1050 mm
- kola provedení: ocelový běhoun šíře 380 mm, nebo nákolky pro jízdu po železnici
- rozvor: 2x 1360 mm
- rozchod kol: 2060 mm
- hm. pohot., zatížení náprav: 4x 3800 až 3868 kg
- hm. max., zatížení náprav: neuvedeno, předpokládám až 4x 9500 kg

autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá
Vladimír Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, Praha 1975, ISBN nemá

RUM - Artilleriegeneratorwagen M.16 - Fahrgestell M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 15.

Fahrgestell M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 15.
URL : https://www.valka.cz/RUM-Artilleriegeneratorwagen-M-16-t50947#194981 Verze : 1
Munitionswagen M. 16 für Artilleriegeneratorwagen
Vozidlo konstruoval Ferdinand Porsche, podle projektu generála Ottokara Landwehra von Pragenau. Sestava vozidel měla kombinovaný benzíno-elektrickým pohon. Vzhledem připomínala železniční vlak. Skládala se z generátorového vozidla a několika přívěsů. Všechna vozidla byla propojena elektrický rozvodem a měla v kolech druhých náprav vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.

Osádka:
- brzdař: 4 osoby

Technické údaje
- hmotnost max.: 37000 kg

Rozměry
- délka celková: 9015 mm
- délka korby: 6400 mm
- šířka korby: 2460 mm
- výška celková: 2920 mm

Pohonná jednotka
- elektromotory: trakční v každé druhé ose podvozku
- maximální rychlost: 14 km/h

Podvozek
- náhon kol: 8x4
- uspořádání: dva pojezdné dvounápravové vozíky s oplenovým čepem
- průměr kol: 1050 mm
- kola provedení: ocelový běhoun šíře 380 mm, nebo nákolky pro jízdu po železnici
- rozvor: 2x 1360 mm
- rozchod kol: 2060 mm
- hm. pohot., zatížení náprav: neuvedeno, předpokládám 4x 3800 kg
- hm. max., zatížení náprav: 4x 9250 kg

autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá
Vladimír Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, Praha 1975, ISBN nemá

RUM - Artilleriegeneratorwagen M.16 - Munitionswagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 16.

Munitionswagen M.16 - via: Merkbuch, příloha č. 16.
URL : https://www.valka.cz/RUM-Artilleriegeneratorwagen-M-16-t50947#194983 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více