L-39ZA 1725

     
Typ:
Type:
L-39ZA
Výrobce:
Producer:
Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Datum výroby:
Date of Production:
09.09.1980
Výrobní číslo:
Construction Number:
031725
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
01.10.1980-17.05.2007 1725
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
17.05.2007 zrušen a používán na náhradní díly
17.05.2007 decommisioned and used for spare parts
Poznámka:
Note:
posledný let 17.05.2007 kpt. Slavomír KANDA -
Zdroje:
Sources:
http://www.designworx.com/l39za/
http://l-39.cz/L-39_verze.html#L39ZA
http://www.military.cz/czech/air/L-39/l39.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#425993 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.12.1980
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
DD.12.1980-31.10.1992 2. letecký školní pluk
31.10.1992-31.12.1992 3. stíhací bombardovací letecký pluk
DD.12.1980-31.10.1992 2nd Air School Regiment
31.10.1992-31.12.1992 3rd Fighter Bomber Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.12.1980-31.12.1992 1725
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.12.1980-31.12.1992 standardní (high visibility)
DD.12.1980-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.12.1980-31.12.1992 standardní vojenská
DD.12.1980-31.12.1992 standard military
Barvy:
Colors:
DD.12.1980-31.12.1992 olivově zelená
DD.12.1980-31.12.1992 hnědozelená světlá
DD.12.1980-31.12.1992 šedá světlá
DD.12.1980-31.12.1992 olive green
DD.12.1980-31.12.1992 light khaki
DD.12.1980-31.12.1992 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.designworx.com/l39za/
http://l-39.cz/L-39_verze.html#L39ZA
http://www.military.cz/czech/air/L-39/l39.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#197035 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Slovensko (SVK) Slovakia (SVK)
Datum převzetí:
Commissioned:
01.01.1993
Datum vyřazení:
Decommissioned:
17.05.2007
Provozovatel:
Operator:
01.01.1993-01.10.1995 3. stíhací bombardovací letecký pluk
01.10.1995-01.10.2001 31. stíhací letecké křídlo
01.10.2001-17.05.2007 1. stíhací letecké křídlo
01.01.1993-01.10.1995 3rd Fighter Bomber Air Regiment
01.10.1995-01.10.2001 31st Fighter Wing
01.10.2001-17.05.2007 1st Fighter Aviation Wing
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
01.01.1993-17.05.2007 1725
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
01.01.1993-17.05.2007 standardní (high visibility)
01.01.1993-DD.MM.2002 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
01.01.1993-17.05.2007 standardní vojenská
01.01.1993-17.05.2007 standard military
Barvy:
Colors:
01.01.1993-17.05.2007 olivově zelená
01.01.1993-17.05.2007 hnědozelená světlá
01.01.1993-17.05.2007 šedá světlá
01.01.1993-17.05.2007 olive green
01.01.1993-17.05.2007 light khaki
01.01.1993-17.05.2007 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Benetka, A.; Kučera, P. Aero L-39 Albatros. L+K 1983/08-10.
Kučera, P.; Vraný, J; Novotný, J. Aero L-39 Albatros, Polikarpov Po-2, Commonwealth Wirraway. Naše vojsko, Praha 1988.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Taylor, John W. R. Jane´s All the World´s Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane´s, London 1975.
Jackson, Paul. Jane´s All the World´s Aircraft 2004-2005, Jane´s Information Group, Coulsdon 2004.
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#601273 Verze : 1
Od 1.1.1993 súčasť Armády SR (OS SR). Foto http://www.1sqn.sk/index-tiger-sk.htm .
L-39ZA 1725 - Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač

Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač
L-39ZA 1725 - Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač

Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač
L-39ZA 1725 - Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač

Aero L-39ZA 1725, Letecká základňa Sliač
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#202147 Verze : 0
www.lietadla.com fotograf: zbrojar01
L-39ZA 1725 - prvá podoba 1725 a s výnimočnou výzbrojou 4*R-60

prvá podoba 1725 a s výnimočnou výzbrojou 4*R-60
L-39ZA 1725 - pre potvrdenie stoji vedľa Su-25K 1008

pre potvrdenie stoji vedľa Su-25K 1008
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#262910 Verze : 0
www.lietadla.com fotograf: stenli
L-39ZA 1725 - čierne s bielym lemom a s SL

čierne s bielym lemom a s SL
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#262911 Verze : 0
Zdroj:
Výstřižek z L+K - ročník, číslo sešitu a strana neupřesněny.


Upravil moderátor Jiří Tintěra.
L-39ZA 1725 -


URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#299200 Verze : 0
Generálna oprava L-39 ZA ukončená
Dňa 26. marca 2003 sa po skončení generálnej opravy uskutočnil zálet lietadla L-39ZA ev. č. 1725 (výrobné číslo 031725) Vzdušných síl Ozbrojených síl Slovenskej republiky. Lietadlo bolo vyrobené v roku 1980 a následne pridelené 30. bitevnému leteckému pluku v Hradci Králové.


Pri deľbe Česko-Slovenskej republiky patrilo lietadlo k strojom, ktoré pripadli Slovensku. V rámci vtedajšieho letectva a protivzdušnej obrany Armády SR bolo pridelené 1. bitevnej letke 2. zmiešaného leteckého pluku v Piešťanoch. Letka však so svojimi 13 bitevníkmi Su-25K/UBK a 3 L-39ZA operovala z letiska v Trenčíne. Až 24. septembra 1994 sa presunula z Trenčína do Malaciek kde sa stala 3. bitevnou letkou v rámci 3. stíhacieho bombardovacieho pluku.


Lietadlá L-39ZA sa však na letisku Kuchyňa dlho neohriali. Už rok nato sa 28. septembra 1995 presunuli na 31. leteckú základňu Sliač. Tu boli pridelené 2. letke 31. stíhacieho krídla. V tejto jednotke sa sústredili všetky L-39ZA vojenského letectva.


Stroj 1725 striedavo držal hotovosť proti pomaly letiacim cieľom, či slúžil na výcvik. Posledné roky však bol odstavený, zakonzervovaný a čakal na generálnu opravu. V lete 2002 bol prevezený do Leteckých opravovní Trenčín, kde sa konečne potrebnej generálnej oprave podrobil. Tá bola ukončená záletom 26. marca 2003. Potešiteľné pre všetkých fanúšikov letectva je, že si aj po tejto generálnej oprave zachoval kamufláž v pôvodných farbách, v akých opustil výrobnú linku v Aero Vodochody.


Alfonz Liška


http://www.letectvi.cz/letectvi/Article2580.html
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-1725-t52382#419741 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více